Skip to main content
07.09.2023 | כא אלול התשפג

אנליסטית בתחום הפודטק ומקדמת פרויקטים קהילתיים

הכירו את ד"ר הדס סיבוני בנימיני, בוגרת תואר שלישי במדעי הרפואה, אנליסטית טכנולוגית בתעשיית הפודטק ויזמית חברתית בקהילה

תמונה
Influential_BG_05-19

לד"ר הדס סיבוני בנימיני יש תואר ראשון במדעי הצמח מהאוניברסיטה העברית, תואר שני במדעי החיים ממכון וויצמן ותואר שלישי במדעי הרפואה בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן, כיום היא עובדת כאנליסטית טכנולוגית בחממת הפודטק Fresh Start בקרית שמונה. נוסף ללימודיה האקדמיים, היא למדה בשנה האחרונה במכון מנדל למנהיגות אזורית בצפון, ובמסגרת זו יזמה את פרויקט "שילובים" המחבר בין קהילת רמות, שם היא מתגוררת, וקהילת דיירי מעון נווה כנרת. מעון לאנשים מבוגרים שרובם עם מוגבלות שכלית התפתחותית. הפרויקט כולל טיולים משותפים, אירועים ומפגשים אישיים וקהילתיים.

ד"ר סיבוני בנימיני מספרת שבחרה ללמוד ביולוגיה התפתחותית, בעיקר בזכות מנחה המעבדה, ד"ר דוד אנשל-סייפרס. "אנשל היה הדמות הכי משמעותית עבורי בתואר," היא מספרת. "מתחילת התואר הוא עניין וסחף אותי לתוך התחום. הוא מומחה בתחומו ויש לו יכולת לחבר את הסטודנטים למחקר ולעולם התוכן הרלוונטי למעבדה ועד היום אני רואה בו מנטור ומתייעצת אתו.  ד"ר סיבוני בנימיני מוסיפה שפרופ' עומרי קורן היה חלק מהוועדה המלווה, "ותמיד היה כתובת להתייעצות ועזרה במהלך התואר וגם בשלבי המעבר מהאקדמיה לתעשייה." בסיום הדוקטורט היא הצטרפה לד"ר קובי ממן כמנהלת מעבדת מחקר והשתתפה בהקמת המעבדה, במחקר ובהדרכת הסטודנטים. "במשך כמעט ארבע שנים זכיתי ללמוד מקובי המון והרווחתי שותף וחבר לדרך".

"אהבתי מאוד את המחקר הן בצד המעשי כמו ניסויים וכיול שיטות והן בצד הספרותי, בו נדרשתי לקרוא ולהעמיק, לגלות מידע חדש ולהבין יותר טוב את תוצאות המחקר שלי," "קריאת המאמרים, הידע שצברתי וניסיונו הרב של ד"ר אנשל העניקו לי תשתית טובה להתקדם במחקר, לשאול שאלות ולתור אחר התשובות או השערות רלוונטיות. חלק מהקורסים אף הקנו לי מידע על תחומים נוספים מלבד תחום המחקר שלי."

"במהלך כל שנות לימודי עברתי שלושה מוסדות אקדמיים מצויינים, מספר מעבדות ותחומי תוכן שאפשרו לי לרכוש 'ארגז כלים' עשיר ממגוון תחומים ובנוסף להכיר מספר רב של חוקרים ואנשי תוכן שמסייעים לי עד היום בהתייעצויות ובהתקדמות," היא מספרת. "כל המידע שצברתי מאפשר לי לחשוב באופן יצירתי ומולטי-דיסציפלינרי בעבודה היומיומית ובחיי האישיים. בחיי הפרטיים אני נמצאת בעשייה חברתית רציפה, התנדבות ויזמות של פרויקטים שונים המסייעים לי, למשפחתי ולקהילה שלי.

ד"ר סיבוני בנימיני מציינת שגם בעבודתה בבר-אילן, כמנהלת מעבדה, כמרצה או מתרגלת, הרגישה שליחות וידיעה שיש לה חלק בתמיכה, לימוד של הדור הבא. "היה לי חשוב שיבינו אותי, לדבר בגובה העיניים ולראות את הסטודנטים כפי שאני הייתי רוצה שיראו אותי באותם הימים."

לתוכניות הלימוד בפקולטה לרפואה היכנסו