Skip to main content
07.11.2023 | כג חשון התשפד

עצרת זיכרון ומיצג לשחרור החטופים

במלאות חודש לאירועי 7 באוקטובר התקיימו באוניברסיטת בר-אילן עצרת לזכר החללים והנרצחים מקרב קהילת בר-אילן, ומיצג שבו הועפו לשמיים בלונים צהובים למען החזרת 242 החטופים שנמצאים בעזה

תמונה
7.10

כל בלון ציין אדם שנחטף לעזה. לאורך הגשר הסמוך, גשר בר-אילן, סטודנטים וסטודנטיות הדביקו תמונות של כל החטופים. מעיין צין ששתי בנותיה דפנה (15) ואלה (8), נחטפו לעזה מבית אביהן בנחל עוז שיתפה את משתתפי העצרת במה שהתרחש ברגע הנורא בחייה וקראה למקבלי ההחלטות להשיב אותן ואת כל החטופים הביתה. לאחר מכן, מעיין, יחד עם נשיא האוניברסיטה פרופ' אריה צבן ומאות מאנשי האוניברסיטה הפריחו בלונים צהובים לשמיים, בתקווה לשחרור מהיר של כל החטופים.

5 סטודנטים של אוניברסיטת בר-אילן איבדו את חייהם בשבת השחורה. מאז 7 באוקטובר השנה, קהילת בר-אילן המורחבת על עובדיה ובוגריה איבדה 34 חללים ונרצחים. הכאב בלתי נתפס ומאז אותה שבת האוניברסיטה עוטפת את המשפחות ומספקת להן תמיכה פסיכולוגית ורגשית. נשיא האוניברסיטה פרופ' אריה צבן אמר בעצרת הזיכרון: "את אירועי אותה שבת איומה ונוראה עוד לא התחלנו לעכל, לא כפרטים ולא כעם, גם לא היה לנו אף לא רגע אחד של פנאי לעצור ולעשות זאת. ישראל יצאה למלחמה. לצערי גורמים רבים באקדמיה בעולם נותנים דרור לתמיכה בחמאס, על אף שארגון הטרור הזה אינו שותף לאף אחד מהערכים של מוסדות להשכלה גבוהה. האוניברסיטאות בארץ פועלות תדיר מול דעת הקהל העולמית וזאת בכדי להזכיר לעולם את הנרצחים והחטופים מאותה שבת שחורה ובכדי להגן על זכותנו להגן על עצמנו".

האירוע התקיים בשיתוף אגודת הסטודנטים.