Skip to main content
19.11.2023 | ו כסלו התשפד

אלישיב נתיב

אלישיב נתיב, סטודנט שנה ג' במסלול ה-4 שנתי בפקולטה לרפואה, משרת כלוחם חי"ר בצפון

תמונה
אלישיב נתיב

אלישיב נתיב, בן 32, נשוי לקורל ואב לשלושה ילדים סטודנט לרפואה, שנה ג' במסלול הארבע שנתי בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, משרת במילואים כלוחם בגדוד חי"ר בפיקוד הצפון. עם פרוץ המלחמה הוא גויס למילואים, ומאז הוא נמצא עם הגדוד שלו. "הזירה שלנו חמה, עם הרבה אירועים ביטחוניים. אנחנו עושים את המקסימום כדי לשמור ולהגן על גבול הצפון, תוך כדי היערכות מבצעית להמשך". 

אלישיב מכיר מקרוב את זוועות הטרור. אחיו, שלמה נתיב, נרצח בגיל 13 על ידי מחבל פלסטיני שחדר ליישוב שבו התגורר - בת עין. אלישיב, שהיה אז בן 18 ולקראת גיוס, ניסה להחיות את אחיו אך ללא הצלחה. בהמשך, לאחר שסיים את שירותו הצבאי, בחר להגשים חלום וללמוד רפואה. "ההכשרה והלימודים עוזרים לי גם בתפקיד הצבאי, וזה בא לידי ביטוי בכל מיני היבטים, ובין השאר גם באורך הרוח שלי. החלום של לימודי רפואה, שמלווה אותי בפן האישי והמשפחתי, דורש אורך רוח בשגרה היום-יומית שלנו. זה משהו שאני רגיל אליו באזרחות, ובמילואים אף יותר".

לדברי אלישיב, ההבנה שהדרך להגשמת חלום הרפואה האישי שלו כמו גם השגת המשימה הלאומית של ביטחון המדינה, רצופה בהרבה מאוד משימות קטנות - מלווה אותו בדרכו כסטודנט ומשפיעה גם על התמודדותו עם אתגרים נוספים בחייו. "יש לי אישה מדהימה שתומכת בי בכל מצב ושלושה ילדים מתוקים. אשתי היא פייטרית רצינית היא הגיבורה האמיתית פה והיכולת שלה להחזיק לנו את הבית, מייצרת אורך רוח שאין דומה לו. אני רואה פה חברים במילואים שיש להם גב חזק מהבית, וגם כאלה שאין להם. כאן אני מבין עד כמה משפיעה התמיכה על אורך הרוח שלוחמים צריכים בחזית".

Remote video URL

 

קרן סיוע לסטודנטים ולסטודנטיות בחזית
חמשת אלפים סטודנטיות וסטודנטים של אוניברסיטת בר-אילן מגויסים למלחמה. בר-אילן הקימה למענם קרן לסיוע כלכלי וכעת אנחנו זקוקים לתרומות שלכם כדי שנוכל לתמוך בהם ולהבטיח את עתידם. הם זקוקים לתמיכתנו כדי להתפנות פיזית ונפשית להילחם בחזית, וכולנו הגב שלהם!
לתמיכה בסטודנטים ובסטודנטיות המשרתים בחזית