Skip to main content
05.12.2023 | כב כסלו התשפד

גליה פרידבורג

סטודנטית שנה ב' לפסיכולוגיה וניהול בתוכנית "חץ", אחראית על הכשרת מפקדי פלוגות

תמונה
HaravotBarzel_People_774X384_Gila

כמה ימים לאחר פרוץ המלחמה גויסו גליה ובן זוגה עמית, לוחם בסיירת גבעתי, שניהם למילואים. גליה משרתת במחנה ג'וליס בדרום. "נפתח במחנה קורס מ"פים - מפקדי פלוגות בחירום - שמטרתו להכשיר במהירות מפקדים שיילחמו בשטח ויפקדו על כוחות משולבים. אני אחראית על כל תחום ההדרכה, על התאמת התכנים לקורס בחירום, כולל שילוב לקחים מהמלחמה הנוכחית לתוך ההכשרה. בנוסף, אני עוזרת למפק"צים, שגם הם מח"טים במילואים, בכל הקשור לחניכת חניכי הקורס ולפיתוח ההדרכה".

גליה מספרת כי השירות הממושך והדאגה לבעלה הלוחם בשטח מזמנים לה אתגרים לא פשוטים. "לפעמים אין מנוס ממחשבות על מה איתו ואיך הוא ומה יכול לקרות לו. העשייה במילואים מתחילת הלחימה היא מה שמחזיק אותי, אני מרגישה שבזכות ניסיוני העשיר כקצינה ששירתה 6 שנים בתפקידי פיקוד והדרכה, אין מקום אחר שאני רוצה להיות בו כרגע יותר מהצבא".

בימים אלה, חוזרים חבריה של גליה לספסל הלימודים. "היחס שאני מקבלת מהאוניברסיטה בכל מה שקשור לדחייה של מבחנים ועבודות ומענה לשאלות הוא ראוי לציון. הם מגבים ותומכים ומתייחסים לכל משרת מילואים באופן אישי. אמנם למדתי רק 2 סמסטרים בשנה א', אבל אני מרגישה באופן חד משמעי שהם תרמו לי מקצועית, ובזכות מה שלמדתי אני עם ראש בוגר יותר וחושב יותר. ובתקופה הקצרה-ארוכה שלי כאן כקצינה במילואים אני משתדלת לפעול רק אחרי מחשבה תחילה ולא חוששת לשאול שאלות, ולהשתדל להיות במצב של ביקורתיות חיובית".