Skip to main content
30.01.2024 | כ שבט התשפד

סטודיו חדש להקמת מיזמי דיפ-טק

הסטודיו הייחודי הוא פרי שיתוף פעולה בין מרכז היזמות של אוניברסיטת בר-אילן UNBOX לחברת האחזקות מבטח שמיר

תמונה
מבטח שמיר

אוניברסיטת בר-אילן הקימה סטודיו חדש ליזמות ולמחקר, תוצר של שיתוף פעולה בין מרכז היזמות ממחקר של אוניברסיטת בר-אילן - אנבוקס וחברת מבטח שמיר אחזקות. הסטודיו, UNBOX Venture Studio, מוקם בהשקעה משותפת של 30 מיליון שקל, ויהיה הראשן מסוגו בארץ שיהפוך מחקר אקדמי לסטראט-אפ. מטרתו של הסטודיו היא לייצר מיזמי דיפ-טק - מיזמים משפיעים המספקים פתרונות טכנולוגיים לאתגרים מדעיים או הנדסיים מהותיים. 

הסטודיו יציע ליזמים ולחוקרים הזדמנות להשקעה ראשונית בתנאים יוצאי דופן, באמצעות מסלול מהיר הכולל אחזקת רוב למייסדים, שחרור קניין רוחני והשקעת פרה-סיד לאתחול חברת הזנק. בנוסף, יציע הסטודיו לחוקרים וליזמים שיחברו אליו חניכה בשיטה השמה דגש על פיתוח לקוחות, וליווי צמוד במרכז ההזנקה של הסטודיו לקראת סבב השקעת סיד ראשונה.

גיא שמיר, משנה למנכ"ל מבטח שמיר אחזקות ומנכ״ל מבטח שמיר טכנולוגיות אומר כי "המסלול המהיר של סטודיו אנבוקס מספק הזדמנויות ייחודיות להשקעה ראשונית בתחומים כמו ביומד, אגרוטק ואבטחת מידע, כמו גם בתחומים חדשים בעלי פוטנציאל צמיחה מירבי, כמו ריפוי גנטי, שירותי בריאות מבוססי בינה מלאכותית ועוד".

הסטודיו מוקם במסגרת אנבוקס, מרכז היזמות ממחקר של אוניברסיטת בר-אילן, שליווה בעבר מיזמים בתחומים כמו ביוטכנולוגיה, מיקרו-אלקטרוניקה, פוטוניקה, בינה מלאכותית ומדע החומרים, שזכו בהשקעות סיד מקרנות הון סיכון ובהן Grove Ventures, Viola Ventures, ו-NFX.

נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' אריה צבן אומר: "המודל של החוקר והחוקרת החדשים מבוסס על יכולת מוכחת המשלבת בין מחקר, יזמות, ניהול והוראת דור העתיד".

מנכ"ל האוניברסיטה ומשנה בכיר לנשיא, זהר ינון, מוסיף: "ההשקעה של מבטח שמיר ב-UNBOX היא הבעת אמון במצוינות המחקרית של בר-אילן, וביכולת שלה לייצר מחקר תרגומי בעל אימפקט חיובי ומשפיע מבחינה גלובלית". בסטודיו תומכים גם המועצה הלאומית להשכלה גבוהה, תוכנית "מאיצי מדע" של משרד החדשנות המדע והטכנולוגיה, והמרכז הרפואי שיבא.

חברת מבטח שמיר, הנסחרת בבורסה לנירות ערך של תל אביב, היא אחת מחברות האחזקות הוותיקות בשוק ההון בישראל, וליוותה בין היתר את תהליך מכירת תנובה לתאגיד הסיני הרב-לאומי Bright Food.