Skip to main content
19.04.2021 | ז אייר התשפא

בדיקות ראייה בקהילה

הקליניקה הניידת של בית הספר לאופטומטריה ומדעי הראייה עורכת בדיקות ראייה חינם ביישובי הפריפריה

תמונה
עיניים

הקליניקה של בית הספר לאופטומטריה ומדעי הראייה בפקולטה למדעי החיים של אוניברסיטת בר-אילן יוצאת לשטח באופן קבוע, ומספקת בדיקות ראייה ללא תשלום בעיקר לתושבי הפריפריה ולאוכלוסיות מוחלשות.

הדוקטורנט גד סררו מבית הספר לאופטומטריה ומדעי הראייה, אומר שהבדיקות בחינם מסייעות לאנשים שבמצב אחר לא היו מגיעים לבדיקות ראייה, אם בשל חוסר מודעות, קשיי נגישות ואם בשל הנטייה הכללית להזניח את בריאות העין.

לניצולי שואה, בנוסף לבדיקה, ניתנות גם מסגרות משקפיים בחינם. אף שמדובר בקליניקה ניידת, אין בה שום התפשרות מקצועית: הצוות מגיע לשטח עם כל הציוד המתקדם הנדרש, ומעבר למדידת ראייה, האופטומטריסטים המקצועיים והסטאז'רים הנלווים אליהם מאתרים במקרים רבות מחלות כמו קטרקט או תחילת ניוון של הרשתית, ומפנים את האדם לרופא.

הקליניקה הניידת פועלת בהתנדבות מלאה, וכולם יוצאים נשכרים – הנבדקים נהנים מבדיקה מקצועית, הסטודנטים זוכים להתנסות שלא ניתן לחוות בתנאים אחרים, והצוות כולו שמח על ההזדמנות להשפיע על איכות חייהם של אנשים שזקוקים לעזרה.

"בכל פעם אני מתרגש כמו בפעם הראשונה", מספר סררו על היציאות לשטח. "תמיד יש את המקרים האלה שאם לא היינו באים לא היו תופסים אותם, כי יש נטייה בציבור להזניח את בריאות העין. כשאתה עוזר לילד או למבוגר לראות, זה לשפר לו את החיים. כל השירותים הם בחינם. אנחנו באים ועושים את זה באהבה".

הניידת נתרמה לאוניברסיטת בר-אילן על ידי קרן מקס ולאה רוטשטיין וקבוצת לפידות.