Skip to main content
12.07.2021 | ג אב התשפא

הצליל המיוחד של בר-אילן

בפרויקט ייחודי במחלקה למוזיקה התבקשו הסטודנטים להתמודד עם האתגר - ליצור תו מוזיקלי שיאפיין את הרוח הבר-אילנית. הצליל שנבחר ישמש את האוניברסיטה בפרסומיה

תמונה
התו של בר אילן

אוניברסיטת בר-אילן מתחדשת ב"תו מוזיקלי" שיתלווה לפרסומיה השונים. במסגרת קורס עבודת אולפן שניתן במסלול לטכנולוגיות מוזיקליות במחלקה למוזיקה, התבקשו הסטודנטים ליצור תו מוזיקלי קצר שילווה את הסלוגן של האוניברסיטה "משפיעים על המחר, היום!" התו שזכה במשימה התחרותית זכה לשמש כ-תו של בר-אילן.

ה"תו המוזיקלי" הוא קומפוזיציה מדויקת של אלמנטים צליליים שמתלווה לפרסום, מייצרת זכירות גבוהה ומעבירה מסר חד וברור לשומעים. נוסף על אלה, הדרישה מהתו הייתה גמישות ויכולת השתלבות עם אלמנטים פרסומיים שונים ומגוונים כמו סרט תדמית, ג'ינגל פרסומי, צליל המתנה בשירות והדרכה, פודקאסטים באפליקציית בר-דעת, הרצאות ביוטיוב וכו'.

בקורס התוודעו הסטודנטים למושגי יסוד בעבודת אולפן דיגיטלי, תוך תרגול תוכנות לעיצוב צליל והיכרות מעמיקה עם עולם המיתוג הקולי - Sonic Branding. ד"ר שי כהן, ראש המסלול לטכנולוגיות מוזיקליות, עודד את הלומדים לפתח יכולות האזנה קריטיות, שמקורן בנקודת מבטו של מהנדס קול, זו הכוללת הקשבה לפרטים פיזיים של חומר המוזיקלי וכיצד חומרי היצירה מאזנים זה את זה בתהליכי ה"בישול". נוסף על כך התבקשו הלומדים לפתח מיומנות אנליטיות, שמקורן בהאזנה לרגש ולמשמעויות נדרשות; האזנה הכוללת הבחנה בתהליכים מלודיים, צורניים, בהתרחשויות בו-זמניות, במרקם, בהרמוניה וכו'.

פרויקט "התו המוזיקלי" היה בעל ערך אקדמי רב והשתלב היטב עם מטרות העל של הקורס: שילוב בין מיומנויות פרקטיות וידע אקדמי מקיף ועַדכָּנִי; פיתוח כישורים אינטלקטואליים ומעשיים; סקרנות טכנית-אמנותית ומדעית; מיומנויות למידה עצמית, והחשוב מכל: פיתוח חשיבה יצירתית ויכולת לייצר תוצר מוזיקלי ייחודי.

הוועדה לבחירת התו המוזיקלי הזוכה כללה את נעמה גת - סמנכ"ל השיווק של אוניברסיטת בר-אילן, מאיה גדעוני - ראש מדור שיווק באוניברסיטת בר-אילן, דרור נחומי - סמנכ"ל קריאייטיב במשרד הפרסום של האוניברסיטה "ברוקנר נטע יער", ד"ר שי כהן וד"ר עודד ארז מהמחלקה למוזיקה. כל הסטודנטים והסטודנטיות הגישו עבודות, ומתוכן עלו לשלב הסופי תשעה סטודנטים שהגישו סך של 15 תווים. לאחר האזנה משותפת וחגיגית יחד עם הסטודנטים, התכנסה הוועדה ובחרה את שלושת הזוכים במקומות הראשונים: נמרוד פז במקום השלישי, יאור יעקב במקום השני, ובמקום הראשון אלעד אדר (בתמונה), סטודנט לתואר שני במגמת טכנולוגיות מוזיקליות. אלעד הוא ראש מסלול ביצוע והפקה מוזיקלית בבית הספר "רימון", מוזיקאי פעיל ומוביל בישראל, המלווה כפסנתרן את גידי גוב, רמי קליינשטיין, אלון אולארצ'יק, ומפיק מוזיקלי של אמנים ושל תוכניות טלוויזיה ותיאטרון.

עוד כתבות שיעניינו אותך