Skip to main content
15.07.2021 | ו אב התשפא

המחזור הראשון של תוכנית אלפא יוצא לדרך

התוכנית המיועדת לבני נוער מחוננים ומצטיינים בתחומי המדעים המדויקים, החלה לפעול עם סיומו של מחנה הקיץ

תמונה
אפלא

תוכנית הלימודים אלפא מאפשרת לתלמידים מחוננים ומצטיינים בחינוך העל-יסודי, להשתלב בעולם המחקר המדעי ולכתוב עבודת חקר בתחומי מדעי המוח, מדעי המחשב, כימיה, פיזיקה, מתמטיקה, מדעי החיים, הנדסה וננוטכנולוגיה, ברמה אקדמית במהלך כיתות י'-יא'.

בחודש יולי סיימו בהצלחה 42 בני ובנות נוער, המחזור הראשון של התוכנית במרכז האוניברסיטאי לנוער, את מחנה הקיץ שהיה אירוע הפתיחה לתוכנית. החניכים והחניכות שהו בקמפוס במשך 12 ימים, שבמהלכם סיירו והתנסו במעבדות המחקר בקמפוס ושמעו הרצאות מפי חוקרים מובילים בתחומם. הם גם נסעו לימי גיבוש, למדו לעבוד בצוות ולסמוך זה על זה ברגעי משבר, וקיבלו כלים שיסייעו להם להצליח בתוכנית.

את המחנה חתם טקס סיום חגיגי, שנערך בנוכחות המשנה לנשיא האוניברסיטה פרופ' משה לוינשטיין, ומנכ"ל מרכז מדעני העתיד אלי פריד, צוות המרכז האוניברסיטאי לנוער, חניכי התוכנית ומשפחותיהם. בטקס הציגו חניכי התוכנית את תוצרי העבודה שלהם בתערוכת פוסטרים מדעיים ושמעו הרצאות העשרה.

תוכנית אלפא המתקיימת בבר-אילן כוללת את מחנה הקיץ וכן ימי סמינר. היא פועלת בשלושה מישורים: המישור אקדמי כולל הקניית מיומנויות מחקר וכתיבה אקדמית בהנחיית חבר סגל או דוקטורנט, המישור הרגשי מתמקד בפיתוח אינטליגנציה רגשית וטיפוח ערכים חברתיים מכילים, והמישור החברתי מבוסס על תוכנית חינוכית-חברתית קבוצתית ערכית וחווייתית לשיפור היכולות החברתיות-רגשיות של התלמידים והתלמידות במגוון דרכים.

עוד על תוכנית אלפא

עוד כתבות שיעניינו אותך