Skip to main content
18.07.2022 | יט תמוז התשפב

הכירו את דב גולדברג

חוקר את ההשפעה של הפסיכולוגיה הפופולרית על גברים חרדים במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה

תמונה
Dov

הכירו את דב גולדברג, סטודנט לתואר שני במגמת פסיכולוגיה חברתית במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה. דב נמנה עם מקבלי פרס הרקטור לסטודנטים מצטיינים לשנת תשפ"א. במהלך לימודיו, התקבל דב לשמש כחוקר במכון החרדי למחקרי מדיניות שבירושלים. "הידע המתודולוגי והתאורטי שרכשתי בלימודים איפשר לי להיות חלק מצוות חוקרים שמקדם את החברה הישראלית ופועל להקטין את הפערים בה,"

הוא מספר: "התזה שלי, עוסקת בכניסתה של הפסיכולוגיה הפופולרית לחברה החרדית ומתמקדת במשא ומתן התרבותי שמנהלים אתה גברים חרדים. במחקר אני מנסה לענות על השאלות - איך מיישבים גברים חרדים את המתחים שבין תרבות העזרה העצמית האינדיבידואליסטית, לתרבותם הקולקטיביסטית; איך הם מיישבים את המתח בין חייהם כאנשים המאמינים בהשגחה פרטית, לתפיסת העצמה והאחריות האישית הרואה בפרט אחראי יחיד לגורלו; וגם - מהי תפילה אמונית וכיצד משרתת אותם פרקטיקת הלימוד הישיבתית בהתמודדות עם המתחים הללו".

את התזה שלו הוא כותב בימים אלה כחלק מפרויקט הממומן על ידי הקרן הישראלית למדעים בהנחייתם של ד"ר מיכל פגיס ופרופסור ניסים ליאון. דב מספר כי בחר ללמוד את התחום הזה כי "הסוציולוגיה מאירה בזרקור הביקורת תופעות שלנו כחברה נוח לעיתים שלא לראות, והאנתרופולוגיה מלמדת אותנו שכל תרבות היא יצירת אמנות מופלאה ומיוחדת במינה". בלימודים, הוא הכי נהנה מהרגע שבו הוא מסיים לכתוב עבודה או סמינר ומרגיש שיצר משהו חדש. הפינה האהובה על דב בקמפוס היא ספריית יהדות.

בעתיד דב מתכנן להמשיך ללימודי דוקטורט, "ולהשתמש בידע שרכשתי וארכוש כדי לנסות להשפיע ולהפוך את העולם למקום קצת יותר טוב".

הצידה לדרך שייקח עמו מאוניברסיטת בר-אילן היא "כל האנשים והנשים הנפלאים והנפלאות שהכרתי במהלך הלימודים: סגל המחלקה, המזכירות והחברות.ים לספסל הלימודים".

רוצים לדעת עוד על תואר שני בפסיכולוגיה חברתית? כנסו