Skip to main content
12.01.2023 | יט טבת התשפג

5 מקומות אהובים בקמפוס אוניברסיטת בר-אילן

זה 5 שנים ברציפות שבר-אילן היא האוניברסיטה הצומחת ביותר בישראל במספר הסטודנטים. לציון חגיגות ה-5 הכירו 5 מפינות הנוי האהובות ביותר בקמפוס הירוק והמטופח של האוניברסיטה

תמונה
OD_12-5_Top5_01-05

בר-אילן היא האוניברסיטה הצומחת ביותר בישראל במספר הסטודנטים בחמש השנים האחרונות, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. אנו מזמינים אתכם לבקר בקמפוס ולהכיר חמישה מהאתרים בקמפוס הירוק שהופכים את האוניברסיטה למקום שנעים במיוחד ללמוד בו.

גני סיפור מעוררי השראה
קמפוס בר-אילן משתרע על פני כ-550 דונם מטופחים וירוקים. בין המבנים, אולמות הלימוד והמעבדות, מחברים שבילים המעודדים הליכה ברגל וחיבור לטבע. בשטחים המטופחים פזורים מקומות ישיבה רבים המשמשים למפגשים חברתיים ופינות ללמידה שקטה בסביבה ירוקה. כמה מפינות הנוי הללו הן גני סיפור שעוצבו בהשראת סיפורים ורעיונות פילוסופיים. אדריכלות הנוף הייחודית ויצירות האמנות הפזורות ברחבי האוניברסיטה עושים את השהות בה לחוויה אסתטית ומעוררת השראה.

 

מודעות לאקולוגיה ולאיכות הסביבה
הבריכה הביולוגית שבכיכר הספריה המרכזית היא אתר חדשני ואקולוגי המשמש דוגמה לטיהור מים בשיטה טבעית ולשמירה על הסביבה. דוגמה נוספת לשילוב בין אסתטיקה לבין איכות חיים וסביבה, הוא הקיר הירוק – גינה באורך כמה קומות המתפרשת על פני שני קירות חיצוניים סמוכים. נוסף על הערך האסתטי שלו הקיר הירוק, הוא חלק ממחקר על איי חום, שמתקיים במרכז בר-אילן לערים חכמות. המחקר בודק את היעילות של קירות ירוקים מעין זה בהפחתת הרעש וזיהום האוויר באזורים אורבניים צפופים.

פארק שהוא אי ירוק בלב גוש דן
בצפון הקמפוס, ממוקם פארק דהאן - הפארק הגדול באוניברסיטה, שמהווה אי ירוק ושקט המוקף בסביבה אורבנית ושוקקת החיים. הפארק המוצל מזמין אליו סטודנטים ואורחים, לקחת הפסקה משגרת הלימודים, לטייל ולנוח בסביבה ירוקה ומרגיעה. בפארק ממוקם גם אמפיתיאטרון שבו מתקיימים האירועים הפומביים בקמפוס, בהם טקסי הענקת התארים וטקסי הענקת תוארי דוקטור לשם כבוד.

השדרה המרכזית - הלב הפועם של הקמפוס
אל הפארק מגיעים בצעידה היישר מהשדרה המרכזית של הקמפוס, שהיא המתחם שבו מתקיימים שלל אירועי אגודת הסטודנטים, מסיבות, יריד דוכנים שבועי, אירועי "הפסכיף", ומפגשים חברתיים נוספים שהפכו זה כבר למסורת ולחלק מהוויי האוניברסיטה.

בית לאמנות ולמחשבה
הספרייה המרכזית בקמפוס אוניברסיטת בר-אילן משמש לא רק לצורכי לימודים והכנת עבודות, אלא גם כבית לתערוכות אמנות מתחלפות ולאירועי תרבות. במהלך השנה מתארחות בלובי הספרייה המרכזית תערוכות אמנות, המציגות יצירות פיסול, צילום, ספרות, שירה ציור ומולטימדיה במגוון רחב של נושאים. כל תערוכה נמשכת כחודש ומושכת קהל רב ומגוון - סטודנטים, מרצים, חוקרים, עובדי אוניברסיטה ואורחים רבים, הנהנים מהתערוכות המעשירות. אולם הכניסה לספרייה נבחר לארח את התערוכות בשל היותו שוקק חיים במשך רוב היום - והתערוכות מספקות לבאי הספרייה חוויה תרבותית מעשירה.