Skip to main content
04.06.2023 | טו סיון התשפג

אות מפעל חיים בזמר העברי לתלמה אליגון-רוז

האות הוענק לסופרת והמשוררת, בכנס השנתי "מי אני? שיר ישראלי!" שהתקיים זו השנה ה-19 באוניברסיטת בר-אילן

תמונה
תלמה

אוניברסיטת בר-אילן העניקה אות 'מפעל חיים בזמר העברי' ב-2023 למשוררת והסופרת תלמה אליגון-רוז, בכנס "מי אני? שיר ישראלי!" המשותף לבר-אילן ולגלי צה"ל. 

הכנס התקיים זו השנה ה-19 בבר-אילן, בהשתתפות מוזיקאים, חוקרים ואישים מובילים בתחום התקשורת והבידור שיציגו מחקרים העוסקים בהיבטים השונים של המוזיקה הישראלית הפופולארית לדורותיה. בין היתר דנו משתתפי הכנס במיתוס של להקת כוורת, במזרח ומערב בפזמונים הישראלים, בצנזורה ובשערוריות במוזיקה הישראלית, במוזיקה לילדים וברוק ישראלי וכן בהנחלת הזמר העברי לדור הצעיר. 

אליגון-רוז נמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה. בין השירים שכתבה לילדים: לאבא שלי יש סולם, והצריף של תמרי. בין השירים שכתבה למבוגרים: גשם בעיתו, ארץ צבי, דרך ארוכה, פעם היו שם פרחים. בסל יצירתה של אליגון-רוז יש גם מחזות, סדרות טלוויזיה, אופרות, והפקת עשרות תקליטי ילדים פופולריים. 

עם היוצרים שקיבלו אות זה בשנים הקודמות נמנים: נורית הירש, יהורם גאון, ד"ר דן אלמגור, אליהו הכהן, דודו ברק, אפי נצר, רחל שפירא, דובי זלצר,  אביהו מדינה, שייקה פייקוב,  קובי אשרת,  ושמרית אור, חנן יובל, אהוד מנור ז"ל, חיים חפר ז"ל, יוסי גמזו ז"ל, ויורם טהרלב ז"ל.

את הכנס הובילה, כבכל שנה, ד"ר טלילה אלירם, מנהלת המרכז לחקר השיר הישראלי באוניברסיטת בר-אילן.