Skip to main content
30.06.2022 | א תמוז התשפב

נשיא בר-אילן מציג את "החוקר החדש"

פרופ' אריה צבן חלק בכנס חדשנות וביוטק את תפיסתו בנוגע למחקר ויזמות

תמונה
צבן שיבא

נשיא אוניברסיטת בר-אילן פרופ' אריה צבן השתתף בכנס החדשנות של המרכז הרפואי שיבא שהתקיים השבוע במלון הילטון. צבן נשא דברים בכנס וביון היתר אמר: "בר-אילן נמצאת בחזית של הפיכת המחקר למנוע משפיע מבחינה גלובלית. מחקר ויזמות משלימים זה את זה ליצירת חדשנות משנה מציאות."

200 בכירות ובכירים מצמרת בתי החולים בעולם, מגוגל, אמזון ואינטל השתתפו בכנס כדי לבחון מקרוב מחקרים וסטארט-אפים שונים בתחום הביוטק. פרופ' צבן היה הדובר המרכזי במושב שעסק בחדשנות פנים-ארגונית. הוא הציג בהרחבה את מרכז היזמות  Unboxהפועל בבר-אילן, ודיבר על תפיסתו את "החוקר החדש" באקדמיה. החוקרים והחוקרות החדשים, לצד יכולת מוכחת בהובלת מחקר פורץ דרך, צריכים להיות גם יזמים, מנהלים ומורים מעולים. תכונות אלו קריטיות לחיזוק המדע הבסיסי באקדמיה.

 פרופ' צבן דיבר גם על תוכנית "949" המשותפת לבר-אילן, שיבא ובצלאל. התוכנית קרויה על שם המרחק במטרים בין המרכז הרפואי שיבא ובין אוניברסיטת בר-אילן ומהווה פלטפורמה להקמת מיזמי בריאות. תוכנית 949 פונה לכל נשות ואנשי הרפואה והמחקר בשיבא במחלקות השונות, לרבות קבוצות מצוינות בחקר המוח, הסרטן, גנומיקה, וגנטיקה מולקולרית; לחוקרי וחוקרות בר-אילן בפקולטות למדעי החיים, מדעי החברה, המדעים המדויקים, הנדסה, רפואה ומשפטים, בדגש על תחומי הבינה המלאכותית, הנדסת חשמל, ביו-אינפורמטיקה, ביו-פיזיקה, ביו-הנדסה, מדעי המוח ופסיכולוגיה; ולחוקרי וחוקרות בצלאל בתחומי האמנות, העיצוב והארכיטקטורה. התוכנית תתמקד במגזר הבריאות והרפואה, תוך דגש מיוחד על מגמות מובילות.

הכנס הבינלאומי משך אליו בכירים מצמרת בתי החולים כמו ד"ר ג'ון האלמקה, נשיא פלטפורמות הדיגיטל של מאיו קליניק בארה"ב, מרכז רפואי המדורג במקום הראשון ברשימת בתי החולים הטובים בעולם של מגזין ניוזוויק; פרופסור אנדרו טיילור, מנהל החדשנות של GOSH  לונדון, המדורג שלישי ברשימת בתי החולים הטובים בעולם לילדים; בכירים מגוגל, אמזון ואינטל; מנהלים ואנשי מפתח מעולמות הרפואה, תעשיית הפארמה, ההיי-טק, שוק ההון, האקדמיה והממשל מישראל.

עוד כתבות שיעניינו אותך