Skip to main content
22.08.2022 | כה אב התשפב

הכירו את חלא זבידאת

לומדת תואר כפול במשפטים ועבודה סוציאלית ואוהבת לעבוד עם אנשים

תמונה
סטודנטית משפיעה

הכירו את חלא זבידאת, פעילה חברתית וסטודנטית לתואר ראשון כפול במשפטים ועבודה סוציאלית. חלא מספרת על עצמה, שהדבר הכי חשוב עבורה הוא משפחה, אותה היא מתארת "כגן עדן מוקדם". "במשפחתי," היא אומרת, "ההתנדבות, התרומה לחברה ונתינה מעצמנו הן ערכים קדושים." במסגרת בית הספר התיכון "אלחכמה" שבו למדה, החלה חלא את ההתנדבות הראשונה שלה בעמותת "כן לשינוי", שמטרתה להוביל שינוי חברתי ולצמצם פערים חברתיים. בין היתר, היא התנדבה במסגרת העמותה בחו"ל, הייתה חברת מערכת כתב העת "תרבות דמוקרטית" שתרם לה רבות, וכיום היא רכזת הקליניקה לסיוע משפטי לנשים בענייני משפחה במרכז רקמן בפקולטה למשפטים בבר-אילן. נוסף על כך היא מתנדבת בעמותת "איתך-מעכי" - משפטניות למען צדק חברתי, למדה את שפת הסימנים ועברה קורס הכשרה במרכז הישראלי למוגנות הפועל למניעת פגיעה מינית.

על הבחירה בלימודי משפטים ועבודה סוציאלית אומרת חלא, "בעיניי התחום הזה בחר בי. מאז ומתמיד אהבתי לעבוד עם אנשים, לעזור ולתרום. שאפתי שחיי יהיו עם תכלית משמעותית ולהשאיר חותם. בטבעי אני אדם מאמין במידה רבה בחשיבות שילוב משפט, טיפול ורגשות. תחום המשפטים נותן לי את הכלים ליישם את החוקים, ומאידך תחום העבודה הסוציאלית מעניק לי את היכולת להביע, להכיל ולהבין רגשות של הזולת."

לדבריה של חלא, הדבר שהיא הכי נהנית ממנו בלימודים הוא הפרקטיקה. כסטודנטית בקליניקת הסניגוריה הציבורית, היא מתלווה לעורכת דין לדיונים, ליחידה להסדרים מותנים ולבתי משפט מגוונים. בנוסף לכך היא עוברת הכשרה מעשית בעבודה סוציאלית במחלקת התמכרויות ושיקום אסירים, שם היא מטפלת בפונים רבים ונחשפת לאתגרים. "היתרון שיש בתחום הוא שאפשר להעשיר את הידע שלי מעבר ללימודים הרגילים," היא אומרת.

הפינה אהובה האהובה עליה בקמפוס היא בניין 305, "שם התחילה ההרצאה הראשון שלי שהתחילו איתה אתגרים רבים. שם למדתי למבחנים, פתרתי עבודות והכרתי הרבה אנשים טובים."

מה בעתיד? "השאיפות שלי גבוהות," חלא משתפת. "התוכניות שלי לעתיד הקרוב הן להצליח בלימודים, להמשיך להשתלב במגוון תוכניות ולעשות התמחות במקום המשלב בין שני התחומים שאני לומדת." בעתיד הרחוק יותר היא מתכננת תואר שני במשפטים, תואר נוסף בקרימינולוגיה ולהמשיך להתעשר ולפתח אופקים, ולהיות חלק מעמותה העוזרת כלכלית לסטודנטים במוסדות אקדמיים.

כצידה לדרך אחרי הלימודים היא תיקח עמה תעוזה, "כי מאחורי כל סיכון יש סיכוי. למדתי איך להתעקש על הדברים שאני הכי רוצה, לא להיות ותרנית, אלא לרדוף אחרי חלומותיי והתשוקות שלי.

רוצים לדעת עוד על לימודי משפטים ועבודה סוציאלית? היכנסו לקטלוג הלימודים המלא