Skip to main content
20.09.2022 | כד אלול התשפב

מענק של 3.6 יורו למרכז הרב תחומי לחקר המוח

שגריר האיחוד האירופי ביקר במרכז הרב תחומי לחקר המוח בעקבות ההחלטה להעניק את מענק ארסמוס לפתיחת תוכנית המשלבת את מדעי המוח ומדע הנתונים

תמונה
ביקור שגריר האיחוד

המרכז הרב-תחומי לחקר המוח באוניברסיטת בר-אילן, זכה במענק בסך 3.6 מיליון יורו במסגרת תוכנית ארסמוס של האיחוד האירופי (Erasmus Mundus Joint Masters), להקמת תוכנית לימודים ייחודית לתואר שני המשולב את מדעי המוח ומדע הנתונים. זו הפעם הראשונה שאוניברסיטה ישראלית זוכה במענק נחשב זה. התוכנית המשותפת לבר-אילן ולאוניברסיטאות מובילות מפורטוגל, איטליה, קרואטיה, פינלנד והולנד, תהיה פתוחה לסטודנטים מכל העולם.  

"25 אחוזים מהתקציב של תוכנית ארסמוס במזרח התיכון מגיע לחוקרים ישראלים" אמר דימיטר טזאנצ'ב, שגריר האיחוד האירופי לישראל, שהתארח במרכז הרב תחומי לחקר המוח. "יכולות המחקר והחדשנות שלכם, שמות את האקדמיה בישראל בחזית העניין של האיחוד האירופאי והתקציבים בהתאם".

פרופ' אלון קורנגרין, ראש המרכז הרב תחומי לחקר המוח, שיוביל את התוכנית הסביר את הצורך בתוכנית, ואמר כי חוקרי מדעי המוח הגיעו לנקודה בה נדרשת ניתוח כמות עצומה של נתונים. "התפתחויות אלו מניעות את הדרישה הדוחקת בשוק למומחיות משולבת במוח וניתוח דאטה בתחומי הנוירוטק, חדשנות טכנולוגית, בריאות וחינוך. התוכנית החדשה היא מסלול חינוכי מחוץ לקופסה, המתמקד בניידות אינטלקטואלית של חוקרים רב-תחומיים לתחום ההולך וגדל של מדעי הנוירו-דאטה".

פרופ' משה לוינשטיין, המשנה לנשיא האוניברסיטה הוסיף כי התוכנית מכוונת גם לסטודנטים ממדינות ערביות שעמן יש לישראל קשרים. "התלמידים יוכשרו במדעי המוח הבסיסיים ובמדעי הנתונים במהלך שנת הלימודים הראשונה תוך יישום מיומנויות אלה לניתוח נתונים עצביים במהלך השנה השנייה שלהם. הסטודנטים ילמדו ויחקרו במוסדות ומדינות מובילות באירופה".