Skip to main content
20.10.2022 | כה תשרי התשפג

הנשיא הרצוג: הלימוד באוניברסיטאות הוא העתיד של החברה

לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית ביקרו נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל באוניברסיטת בר-אילן

תמונה
ביקור הנשיא

צילום: קובי גדעון/ לע״מ

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ביקרו היום באוניברסיטת בר-אילן ונפגשו עם נשיא בר-אילן ויו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות פרופ' אריה צבן, עם הנהלת האוניברסיטה ועם סטודנטים וחוקרים. הביקור התמקד במחקר המתקדם בנושאי האנרגיה והאקלים שהאוניברסיטה מובילה באמצעות יותר מ-60 קבוצות מחקר. 

בביקורו אמר הרצוג: ״למעלה מ-300 אלף צעירים וצעירות, חובבי לימוד, הגות ומחשבה יגיעו ללמוד במוסדות האקדמיים הנפלאים של מדינת ישראל. הלימודים באוניברסיטה ובמכללה, הם העתיד של כל אדם ואדם, הם העתיד של החברה. מכאן יבואו פתרונות אמיתיים לחיינו המשתנים לנגד עיננו במגוון עצום של תחומים. אני מאחל לכולכם הצלחה עצומה. תשקיעו בלימודים, בהצלחה לכולכם וכמובן גם לסגל ההוראה לסגל המנהלי בכל המוסדות האקדמיים״. 

לפני הנשיא הרצוג הוצגו מגוון טכנולוגיות ומחקרים פורצי דרך בתחום האנרגיה המתחדשת והקיימות. את המחקרים הציגו חוקרים וחוקרות ממגוון דיספלינות כמו מדעי החיים, חברה, הנדסה, רפואה, חינוך ומדעי היהדות. 

הביקור בקמפוס נפתח בסיור בחממה הסולארית שבה מפתחים צמחי בזיליקום עמידים למזיקים מתחת ללוחות סולאריים המפיקים אנרגיה מתחדשת. את המחקר מוביל פרופ' יגאל כהן, חתן פרס ישראל לחקלאות בשיתוף פעולה עם חברת דוראל. המחקר כולל טכנולוגיות שמודדות את השפעת ההצללה ושיטות ההתקנה של הלוחות הסולאריים על התפתחות הצמחים, קצב גידול, רגישות למחלות, הגנה מפני חמסין, חיסכון בצריכת מים, כמות היבול ואיכותו.

בהמשך, ביקר הנשיא בבית הספר הרב תחומי לקיימות וסביבה ונפגש לרב-שיח עם חוקרים נוספים וסטודנטים מכל המגזרים הלומדים בבר-אילן. בין המשתתפים היו מרים יונס, סטודנטית לתקשורת יוצאת צד"ל, קולדיפ טריפאטי פוסט דוקטורנט מהודו, מקסימנקו מקולה בן ה-17 מאוקראינה שהחל ללמוד השנה מתמטיקה לתואר ראשון, שני זאב פוסט דוקטורנטית בכימיה חישובית, בנימין אייזנר פוסט דוקטורנט בפילוסופיה ורן לוי ואלון עוזר סטודנטים להנדסה שפיתחו טכנולוגיה המסייעת להולכי רגל ומונעת תאונות דרכים. 

עוד כתבות שיעניינו אותך