Skip to main content
07.12.2022 | יג כסלו התשפג

סטודנט משפיע - חזי יפה

"אי אפשר לתאר במילים את החוויה ואת תחושת הסיפוק של גידול כלב כשאתה יודע שיש לו משימה שתשנה חיים"

תמונה
חזי יפה

הכירו את חזי יפה, סטודנט שנה רביעית למדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן. לצד לימודיו, החליט חזי להצטרף לפרויקט ההתנדבות של דיקן הסטודנטים, במסגרתו יכולים הסטודנטים להשתלב במסגרות התנדבות שונות ומגוונות וכך להשפיע לטובה בחברה, וגם ליהנות מפטור מנקודת זכות אקדמית אחת.

חזי, שאוהב בעלי חיים, החליט לאמן גורת נחייה בשנתה הראשונה, במרכז הישראלי לכלבי נחייה. במסגרת ההתנדבות מקבלים גור כלבים לאומנה של שנה, שבמהלכה מאמנים את הכלב אימון בסיסי, בליווי מאלפים מקצועיים, וחושפים אותו למקומות שונים ולסיטואציות מגוונות, כשהמטרה היא שישמש ככלב נחייה לאדם עם מוגבלות ראייה. גורים שלא עוברים את ההכשרה ישמשו ככלבי שירות לאנשים שחיים עם פוסט טראומה או לילדים עם צרכים מיוחדים. "אי אפשר לתאר במילים את החוויה ואת תחושת הסיפוק של גידול כלב כשאתה יודע שיש לו משימה שתשנה חיים של בן אדם או של משפחה", אומר חזי.

על לימודיו באוניברסיטה מספר חזי: "בחרתי ללמוד מדעי המחשב כי אני אוהב לפתור בעיות. זה ענף צומח שתופס חלק משמעותי בחיים שלנו. הדבר הכי מהנה בלימודים עבורי הוא ללמוד מחוקרים וממומחים בתחום, איך עובדים דברים שהם חלק גדול מהיומיום שלנו, שלא מעט פעמים אנחנו לוקחים כמובנים מאליהם. הלימודים לימדו אותי ליהנות מאתגרים ולקחת מכל חוויה את הטוב שיש בה - ותמיד יש כזה. התוכניות שלי לעתיד הן להמשיך ללמוד ולהתמקצע בתחום, ובעזרת השם בעתיד גם להירשם לתכנית הארבע שנתית לרפואה בבר-אילן".

גם אתם רוצים להתנדב, לתרום לקהילה וגם לזכות בפטור? הצטרפו למיזם ולבחור את מסגרת ההתנדבות המתאימה לכם.

עוד כתבות שיעניינו אותך