Skip to main content
12.03.2023 | יט אדר התשפג

נפתחה תוכנית שש-שנתית ללימודי רפואה בבר-אילן

התוכנית בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, תעשה שימוש בטכנולוגיות ההוראה המתקדמות ביותר בתחום

תמונה
BIUWeb_Articles_Years_01

המועצה להשכלה גבוהה אישרה, לראשונה מזה 50 שנה, את פתיחתה של תוכנית חדשה ללימודי רפואה במסלול שש-שנתי. התוכנית תחל לפעול בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בצפת, כבר בתשפ"ד. 

בשלב הראשון, הסטודנטים יקבלו תואר ראשון במדעי הרפואה, ובשלוש שנים נוספות ישלימו תואר MD. תוכנית הלימודים תכלול שימוש נרחב בשיטות למידה מתקדמות כמו VR, ו-POCUS, כך שהרופאים לעתיד יתנסו בטכנולוגיות העדכניות ביותר בתחום.

לנהלי ההרשמה ותנאי הקבלה לתוכנית 

התוכנית החדשנית פותחה על ידי צוות מומחים בראשותו של פרופ' קרל סקורצקי, דקן הפקולטה לשעבר ופרופ' פיטר גילבי רופא מומחה ל-א.א.ג ובעל תואר שני בחינוך רפואי, המשמש כרכז האקדמי של התוכנית. סגל ההוראה בתוכנית כולל חוקרים ורופאים מהמובילים בישראל, בהם מדענים שחזרו ארצה מהאוניברסיטאות ומהמרכזים המובילים בעולם- ייל, הרווארד ו-MIT. 

יתרון נוסף של תוכנית הלימודים הוא החיבור לקהילה רב גונית של מטופלים וחשיפה למנעד רחב של אתגרים בריאותיים. לצד ההכשרה המסורתית במרכזים הרפואיים המסונפים לפקולטה - זיו בצפת, הגליל (נהריה) הצפון ע"ש פדה (פוריה), ובתי החולים הצרפתי, האנגלי והאיטלקי בנצרת - מובילי התוכנית מתכננים לאפשר לסטודנטים לבחור גם בהכשרה בקהילה.

תוכנית הלימודים החדשה, תגדיל את מספר הסטודנטים לרפואה בישראל בכ-60 סטודנטים וסטודנטיות בכל שנה, ובכך תסייע להגדלת מספר הרופאים הנחוצים למערכת הבריאות בישראל ובמיוחד באזור הנגב והגליל. פרופ' חיים פוטרמן, ממלא מקום דקן הפקולטה לרפואה, אמר כי "המסלול יעמיד את אוניברסיטת בר-אילן בחזית העשייה לטובת הכשרת הדור הבא של הרופאים, וצמצום פערי הבריאות בין הפריפריה למרכז".

כדי להגשים את מטרות הפקולטה, בימים אלה נבנה בלב צפת בניין חדש המיועד לשמש כמרכז לחינוך רפואי. המבנה יכלול, בין היתר, 5,600 מ”ר של מרחבי למידה מתקדמים, אודיטוריום, ספריה חדשנית ומרחבי פנאי ובהם חדר כושר וקפיטריות. הקמת המבנה תתאפשר תודות לתרומותיהן הנדיבות של קרן עזריאלי ושל קרן רוטשילד ולתמיכת ממשלת ישראל.

הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן, שהוקמה בצפת לפני 12 שנים, מלמדת כיום רפואה במסלול בן ארבע שנים המיועד לבעלי תואר ראשון, ובמסלול של שלוש שנים המיועד לסטודנטים שהחלו ללמוד רפואה במוסדות בחו"ל. לצד הישגיה הרבים בחינוך רפואי, הוכיחה הפקולטה בשנים האחרונות גם תשואות מחקר פורצות דרך בקנה מידה בינלאומי, והדבר התבטא בפרסומים רבים בכתבי עת מובילים, בהצגה ובאירוח של סימפוזיונים מחקריים בינלאומיים.

לנהלי ההרשמה ותנאי הקבלה לתוכנית 

לתוכניות הלימוד בפקולטה לרפואה