Skip to main content
07.12.2020 | כא כסלו התשפא

חדש בפקולטה לרפואה: תכניות חינוך רפואי בזמן משבר

התוכניות שפותחו בעקבות משבר הקורונה משלבות התנסות קלינית עם עזרה רפואית לקהילה בשותפות עם קופות החולים

תמונה
פרופ' קרל סקורצקי

בעקבות משבר הקורונה, הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר-אילן בגליל הקימה תכניות לימוד המשלבות התנסות קלינית עם עזרה רפואית לקהילה בשותפות עם קופות החולים. הסטודנטים עבדו עם רופאי הקהילה, וסייעו בטיפול במחלות כרוניות כמו סכרת, אי ספיקת לב, בעיות בנשימה וכו'. הסטודנטים עקבו אחר מטופלים שבעקבות המשבר לא מגיעים למרפאות, ווידאו שלוקחים את התרופות ומטפלים בעצמם ומקבלים את תשומת הלב הנדרשת. התוכניות הוקמו בסיוע של קרן ראסל ברי ופילנתרופים בחו"ל.

בשל הצורך בכמה שיותר צוותים רפואיים, הסטודנטים לקחו חלק במערך הבדיקות וההסברה לתושבים. התכנית גם מכינה ומכשירה אותם לטיפול במצבי חירום, כגון מגיפה עולמית. הם הוכשרו ברמה הקלינית מוקדם מבדרך כלל, בהשוואה לסטודנטים שלמדו בעבר.

בנוסף, הפקולטה הרחיבה את מערך החוקרים שלה עם קליטת חוקרים בעלי שם עולמי, שהצטרפו בשנה האחרונה לפקולטה, כאשר הדגש בקליטות, מלבד מצוינות מדעית ואקדמית, לקחה בחשבון גם את הצורך להיות ערוכים מתוך ההבנה שצריך בכל עת למצבי תחלואה ברמת האוכלוסייה והקהילה כמו מגיפה בסדר גודל כזה, שאנחנו חווים בימים אלו..

פרופ׳ מיכאל אדלשטיין הגיע מלונדון והוא עוסק במחקר בתחום פערים בבריאות הציבור, אפדימולוגיה, וירולוגיה וחיסונים, דר' לימור מעודד-דנון מגיעה מהאוניברסיטה העברית עם רקע בסוציולוגיה רפואית ומצטרפת להוראה במספר קורסים, כולל תורת האדם ופרופ׳ חיים פוטרמן, הגיע מניו- יורק והוא מומחה באימונולוגיה ברמה הבסיסית והקלינית. מדובר בחיזוק משמעותי וממוקד, המתאים במיוחד לאתגרי הבריאות של ההווה והעתיד.