Skip to main content
12.06.2023 | כג סיון התשפג

חובה להכיר את התרבות הערבית

יוסף מחפוד לוי, סטודנט לתואר שני במחלקה לערבית מלמד את השפה והתרבות הערבית כדי שאנשים באזורנו יוכלו לתקשר ביניהם ללא תיווך

תמונה
יוסף מחפוד

הכירו את יוסף מחפוד לוי, סטודנט לתואר שני במחלקה לערבית באוניברסיטת בר-אילן, שעובד בימים אלה על תזה בנושא "השתקפות התרבות בלשון הדיאלוג ברומן הערבי המודרני", ומרצה על השפה והתרבות הערבית במחלקה לערבית באוניברסיטה.

"בחרתי ללמוד את התחום, כי לשפה ולתרבות הערבית יש אצלי מקום של כבוד ואהבה עוד מבית", מספר יוסף, "בנוסף, במשך כל חיינו אנו שומעים ומתראים עם השפה ועם התרבות הערבית בחיי היום יום שלנו, ולכן לדעתי חובה עלינו לדעת אותה כדי להכיר את הסביבה ואת המציאות בה אנו חיים".

הלימודים הובילו את יוסף גם להקמתה של החברה INSIJAM C.L.S המעניקה שירותי יעוץ בין-תרבותי ופיתוח עסקי, דיפלומטי וחינוכי במזרח התיכון. "זו חברה ייחודית בכך שהיא מתמקדת בפן התרבותי ובאינטראקציה בין אישית, על מנת לקיים קשרים טובים וחזקים יותר, המבוססים על הכרות אמיתית. המיקוד הזה גם הביא לפרסום החברה באמצעי תקשורת במדינות רבות ברחבי העולם".

בלימודיו, הוא נהנה במיוחד "מהלימוד האין סופי. בכל יום מגלים ולומדים דברים חדשים על השפה, על התרבות הערבית ועל האנשים החיים אותם".

ומה הלאה? "אני חושב שאסור להפסיק ללמוד, על אחת כמה וכמה כשלומדים על אנשים ועל תרבויותיהם, ככה שאני מרגיש כ'סטודנט נצחי". הוא מוסיף כי יש לו גם מחשבות על דוקטורט, "וחוץ מזה, אין לי ספק שלעולם לא אפסיק ללמד את השפה הערבית גם לדורות הבאים, זו השליחות האמיתית, להעניק לאנשים את היכולת לתקשר אחד עם השני ללא תיווך". 

לתוכניות הלימוד במחלקה לערבית