Skip to main content
28.06.2023 | ט תמוז התשפג

מחברת בין תכנון ערים ללימודים קלאסיים ולאמנות

אסתי דרורי בוגרת תואר שני במחלקה ללימודים קלאסיים, מנהלת פרויקטים ואוצרת אמנות

תמונה
Influential_BG_04-06

הכירו את אסתי דרורי, אוצרת אמנות בעלת תואר MA במחלקה ללימודים קלאסיים במסלול תזה באוניברסיטת בר-אילן. דרורי למדה ארכיאולוגיה וגיאוגרפיה אורבנית לתואר ראשון ובמשך שנים עסקה בתכנון ערים ובתכנון סביבתי. במסגרת שהות של מספר שנים ברומא ובהאג, היא למדה באקדמיות לאמנות, ומאז עסקה בציור ובאוצרות. כשחזרה לישראל, היא בחרה לחבר את כל התחומים יחד, ונרשמה למחלקה ללימודים קלאסיים באוניברסיטת בר-אילן.

"לאחר לימודי האמנות באיטליה ובהולנד, הדרך לאוצרות ולניהול פרויקטים רחבי היקף באמנות בארץ ובחו"ל הייתה מתבקשת וכך התחברו התחומים", היא מספרת, "כיהנתי כמנהלת אגודת אמני הקרמיקה בישראל ובמקביל כאוצרת האמנות של המרכז הרפואי שיבא (עד היום) ושל בית החולים איכילוב. בכל אחת מהמשרות, יישמתי והטמעתי את הערכים ואת הידע שרכשתי בלימודיי".

לדברי דרורי, "למרצים במדעי הרוח ובפרט לאלה בלימודים קלאסיים, יש תרומה גדולה להעשרת הידע שלי על אודות אירועים ותהליכים שהשפיעו על העולם, ולהבנה שגלגלי ההיסטוריה אינם מפסיקים לנוע אחורה וקדימה והם ממשיכים להשפיע על חיינו גם היום".

תחום המחקר של דרורי קשור לחוויה ייחודית שעברה, היא מספרת: "בזמן מגוריי ברומא הייתה לי מורה - ארכיאולוגית בת 80 בערך בשם מיס ללי, שהכירה כל אבן ברומא ואת ההיסטוריה שלה על בוריה. סיירתי איתה ברומא ולמדתי להכיר את העיר באופן עמוק ואינטנסיבי ולהתאהב בה ובהיסטוריה שלה. אהבתי והיכרותי רבת השנים עם רומא ועם השפה האיטלקית וקשרי עבודה שיצרתי עם מוסדות באיטליה, הביאו אותי לבחור כנושא עבודת ה-MA שלי, את ההתקבלות ואת ההשפעה של מאפיינים קלאסיים בתחום הבנייה למגורים בעת העתיקה ברומא על זה שבעת החדשה. אני מוצאת שתחום זה עונה בדיוק על ההבנה של כולנו ש'אין הווה ועתיד ללא מורשת עבר'".

לתוכניות הלימוד במחלקה ללימודים קלאסיים