Skip to main content
21.01.2020 | כד טבת התשפ

הכירו את עמרי כהן

סטודנט לרפואה אחרי שני תארים ראשונים, סטאז' במשרד עורכי דין שמתמחה ברשלנות רפואית ולימודי קדם רפואה באיטליה

תמונה
עמרי כהן

הכירו את עמרי כהן, סטודנט שנה ג' בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, ויו"ר אגודת הסטודנטים שם (2020). לפקולטה לרפואה בצפת הוא הגיע כבוגר לימודים קדם-רפואיים באיטליה, והספיק לשמש כנציג של בר-אילן בכינוס ההתאחדות העולמית של הסטודנטים לרפואה, שהתקיימה בטייוואן בקיץ והייתה עבורו הזדמנות לפגוש סטודנטים ממדינות ערב ומהרשות הפלסטינית.

אחרי שלמד לשני תארים ראשונים, במשפטים ובממשל במרכז הבינתחומי בהרצליה, ועשה סטאז' במשרד עורכי דין שמתמחה בתחום הרשלנות הרפואית, עמרי החליט שהתשוקה האמיתית שלו היא רפואה. הוא התחיל את לימודי הרפואה שלו באיטליה ואז, אחרי שלוש שנים, הגיש מועמדות לפקולטה לרפואה של בר-אילן "זאת תוכנית נהדרת והיחידה בישראל שמאפשרת לסטודנטים ישראלים, שהחלו את לימודי הרפואה שלהם בחו"ל, לחזור הביתה".

עמרי מספר שהדבר ממנו הוא הכי נהנה הוא גודל הפקולטה שנותנת לו הרגשה של קרבה ומשפחתיות "בכלל שהפקולטה קטנה והלימודים אינטנסיביים, אנחנו מרגישים כמו משפחה, כמו קהילה מגובשת. אנחנו קרובים לסגל האקדמי והקליני של הפקולטה. הכול מאוד פתוח ואנחנו מכירים זה את זה בשמותינו הפרטיים".

עמרי גם נהנה מאיכות ההכשרה הרפואית, הוא מספר ש"השנה עשינו כבר שלושה סבבים של כירורגיה ואחד ברפואת משפחה, ובנוסף עבדתי על פרויקט מחקרי במסגרת התזה בנושא של תשישות מנטלית בקרב סטודנטים לרפואה במהלך הכשרתם הארוכה והמייגעת, ושינויים בשריר הלב בקרב אנשים שהתחילו להתאמן בריצה". וכמובן שהוא גם נהנה מהנוף של הכנרת והחרמון.

עמרי משתף שהוא נהנה מהריח של הדשא מחוץ לבניין הראשי בקמפוס, מקום שאפשר לנוח בו, אבל לצערו בקושי יש לו זמן לכך. "עם לוח הזמנים העמוס מאוד שלי, אני תמיד בתנועה בין בית החולים לפקולטה, שם אני לומד ומלמד ומשמש כמנטור לתלמידי תיכון מדהימים מהפריפריה ששואפים לקריירה רפואית אני גם מלמד אנטומיה ופיזיולוגיה במכללת תל-חי, מרחק של שעה מהפקולטה שלנו".

עמרי מתכנן בשנה הבאה ללהתמחות במשך שנה בבית-חולים בישראל לפני שיקבל תואר ד"ר לרפואה, ולאחר מכן הוא מתכוון להתמחות בכירורגיה "אני אוהב לעבוד עם הידיים" כך הוא אומר. כל סוגי ההתמחות בכירורגיה ארוכים מאוד, בדרך כלל כשש שנים, וזאת התחייבות רצינית. אני רוצה להישאר בישראל בטווח הארוך, אבל יכול להיות שאשקול לקבל משרת מתמחה בארצות הברית בסוף תקופת ההכשרה הכירורגית שלי.

בסיום לימודיו עמרי מתאר לעצמו שייקח את להמשך החיים תחושת מחוייבות לשיפור השירות הרפואי בגליל. "בגלל שהפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי ממוקמת בפריפריה, אנחנו נחשפים לקהילות שונות מאלה שאנחנו פוגשים בדרך-כלל במקומות אחרים בישראל. כאן יש אוכלוסייה מעורבת של מוסלמים, דרוזים, נוצרים ויהודים. אנחנו צריכים לזכור שאין לנו את כל הידע ולהסתכל למטופלים בעיניים בלי להרגיש עליונות או לנהוג בפטרונות, אלא להיות שם למענם".

רוצים לדעת עוד על לימודי רפואה? היכנסו