Skip to main content
29.10.2023 | יד חשון התשפד

האקדמיה קוראת לאו"ם: לפעול לשחרור החטופים

המשפטן פרופ' בנימין שמואלי מבר-אילן כותב: "איך ייתכן שהאו"ם לא הופך עולמות במקרה נורא כזה, ההורס חייהם של ילדים?"

תמונה
BIUWeb_Articles_Hatufim_02

400 מבכירי האקדמיה הישראלית והבינלאומית, ועוד כ-700 מומחים נוספים בתחום, ממגוון דיסציפלינות ומוסדות אקדמיים, יצאו בקריאה לקהילה הבינלאומית ולמזכ"ל האו"ם כי יפעלו באופן דחוף לשחרורם המיידי של הילדים הישראלים החטופים בעזה.

עם החתומים על הקריאה נמנים 30 חוקרים וחוקרות מאוניברסיטת בר-אילן, בניהם דקן הסטודנטים, והמשפטן פרופ' בנימין שמואלי: "ברור לחלוטין שזכויות הילדים החטופים על ידי חמאס, וכן זכויות ילדים שבני משפחותיהם נחטפו, נרמסות ברגל גסה ונזקים בלתי הפיכים נגרמים להם בכל דקה שעוברת" כותב פרופ' שמאולי, "אני תוהה, הכיצד האו"ם, שאחראי על אמנה מפוארת בדבר זכויות הילד מ-1989, שחתומות עליה רוב מדינות העולם, אינו נוקט יוזמה מינימלית מול הצלב האדום ומול ארגונים אחרים לשמירה על זכויות עשרות ילדים, ביניהם פעוטות שנחטפו ללא הוריהם, שנחטפו לעזה ומוחזקים בתנאים לא תנאים על ידי ארגון הטרור חמאס? כיצד הוא אינו דואג לשחרורם המיידי? כיצד אינו דואג לפגישות של הצלב האדום עמם? 

היכן יישום המשפט הבין-לאומי, שהאו"ם ועוד מדינות שסטנדרט כפול מנחה אותן בהתריסם כלפי ישראל משך שנים, פשוט אינם עושים דבר? איך ייתכן שהאו"ם לא הופך עולמות במקרה נורא כזה, ההורס חייהם של ילדים גם עכשיו וגם מאיים על התפתחותם?"

המכתב, עליו חתמו מומחים מרחבי העולם, מפרט את אירועי ה 7 לאוקטובר, את המסגרת החוקית להגנה על ילדים בעיקר בזמן מלחמה וכן, את הנזק הנפשי וההתפתחותי שנגרם וממשיך להיגרם לילדים עם כל רגע שעובר והם עודם בשבי, חלקם פעוטות השוהים לבדם בשבי. המומחים הדגישו במכתבם כי הברוטליות הקשה והבלתי ניתנת לתיאור אותה חוו הילדים והפעוטות, שכללה גם רצח של בני משפחתם הקרובה מול עיניהם, יוצרים סכנה מוחשית להישרדותם הנפשית והפיזית עם כל דקה שעוברת והם עודם בשבי ארגון הטרור.

בין החותמים על העצומה בכירי המומחים בעולם בתחומי רפואת ילדים, עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, קרימינולוגיה, משפטים ומדיניות ציבורית, מהאוניברסיטאות המובילות בעולם, בהן אוניברסיטת ייל, אוניברסיטת דיוק, הרווארד, UCLA.

המכתב, הקורא להביא לשחרורם של 30 הילדים הישראלים הכלואים בשבי חמאס, מהמתקפה האכזרית של ה 7 לאוקטובר, נוסח ביוזמה ובשיתוף פעולה של מומחיות ומומחים בכירים מהמוסדות האקדמיים המובילים בארץ - האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה, הטכניון, אוניברסיטת בר-אילן ואוניברסיטת בן גוריון בנגב ומטה משפחות החטופים והנעדרים.

עוד כתבות שיעניינו אותך