Skip to main content
09.11.2023 | כה חשון התשפד

ג'סיקה סקאליסי

ג'סיקה, שסיימה לימודי מדעי המדינה ותקשורת באוניברסיטת בר-אילן, מסייעת ביוזמות של הסברה וגיוס כספים למען ילדי העוטף

תמונה
HaravotBarzel_People_774X384_01

ג'סיקה היא סטודנטית למדעי המדינה ותקשורת שסיימה לאחרונה את שנה ג' באוניברסיטת בר-אילן. היא גדלה ב-Merrick, ניו יורק, ועלתה לארץ לפני ארבע שנים.

במהלך מלחמת חרבות הברזל, ג'סיקה החליטה לקחת חלק פעיל במאמצי ההסברה של ישראל. היא הקימה חשבון אינסטגרם בשם "Israel Unmasked" שבו היא כותבת על מיהו חמאס באמת, וכן עובדות וסטטיסטיקות על המזרח התיכון, כדי לשקף את המצב. ג'סיקה צברה במהירות 500 עוקבים, והופתעה לקבל יותר תגובות חיוביות משליליות. "כ-58% מהצעירים בארה"ב סבורים שהתקיפה של חמאס הייתה מוצדקת, ולדור הזה יש כמובן נוכחות משמעותית יותר ברשת", היא אומרת. "ראיתי וייב מאד שלילי מהצד של אנשים שגדלתי איתם. משום מה אנחנו צריכים להוכיח את מצבנו לציבור הרחב, ולהתחנן שיאמינו לנו".

יוזמה נוספת של ג'סיקה הייתה איסוף כספים למטרות הקשורות למלחמה. היא גייסה למעלה מ-6,000 ש"ח מאנשים בארה"ב, ורכשה ארוחות חמות לחיילי צה"ל, וכן חומרי אמנות ויצירה לילדים ויתומים ישראלים שנאצלנו לעזוב את בתיהם, השוהים כעת באילת. "קיבלתי תמונות של ילדים יוצרים ונהנים, לאחר שעברו אירועים מחרידים, וזה מחמם את הלב", היא אומרת. "אני גרה בבאר שבע, שם יש לנו המון אזעקות. אופקים נמצאת ממש ליד הבית שלי, והרבה אנשים נהרגו שם ב-7 באוקטובר. האתגר שלי הוא להעריך את העובדה שאני בטוחה וחיה, ומצד שני להתמודד עם העובדה שהכל קרה כל כך קרוב, ועם עליית האנטישמיות ברחבי העולם. אני מרגישה יותר בטוחה כאן בישראל למרות הרקטות. אני מאוד מחוברת לזהות היהודית שלי, היום יותר מתמיד

"אוניברסיטת בר-אילן עושה המון. דוגמה אחת היא יוזמה לחבר סטודנטים בינלאומיים עם סטודנטים ישראלים, כדי לגרום לנו להרגיש מחוברים ופחות לבד. האוניברסיטה גם הקימה קו חם לתמיכה רגשית באנגלית. "אני חושבת שהמטרה העיקרית שלנו היא להביא אור לעולם", אומרת ג'סיקה. "גם כשאני מתמודדת עם שנאה, כמו במאמצי ההסברה שלי, אני משדרת לצד השני אור".

 

קרן סיוע לסטודנטים ולסטודנטיות בחזית
חמשת אלפים סטודנטיות וסטודנטים של אוניברסיטת בר-אילן מגויסים למלחמה. בר-אילן הקימה למענם קרן לסיוע כלכלי וכעת אנחנו זקוקים לתרומות שלכם כדי שנוכל לתמוך בהם ולהבטיח את עתידם. הם זקוקים לתמיכתנו כדי להתפנות פיזית ונפשית להילחם בחזית, וכולנו הגב שלהם!
לתמיכה בסטודנטים ובסטודנטיות המשרתים בחזית