Skip to main content
22.02.2024 | יג אדר א' התשפד

משפיע על פיתוח תרופות לסרטן ולמחלות נדירות

הכירו את ד"ר אריאל פייגלין, בוגר הפקולטה למדעי החיים, מייסד ומנהל הטכנולוגיה של חברת ההזנק Skip Therapeutics

תמונה
אריאל-פייגלין

הכירו את ד"ר אריאל פייגלין, מייסד ומנהל הטכנולוגיה של חברת ההזנק Skip Therapeutics נשוי ואב לארבעה, ממזכרת בתיה. פייגלין סיים תואר ראשון, שני ושלישי במסלול לביולוגיה חישובית בפקולטה למדעי החיים בבר-אילן בהנחיית פרופ' רון אונגר ופרופ' ינאי עופרן. את התואר השלישי שלו השלים בשיתוף עם Microsoft Research בקיימברידג', ואת הפוסט דוקטורט עשה ב-Biomedical of Department Informatics בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד.

"אחרי הפוסט דוקטורט שלי, חזרתי לארץ ויחד עם פרופ' ארז לבנון מבר-אילן, התחלנו לקדם רעיונות שמשלבים יכולת חישובית עם טכנולוגיות של RNA", הוא מספר ומוסיף: "קיבלנו מימון מהרשות לחדשנות לפיתוח טיפולים מבוססי RNA לסרטן, ויחד עם פרופ’ רותם קרני מהאוניברסיטה העברית הדגמנו היתכנות בעכברים. פיתוח טיפולים לסרטן הפך עבורי משמעותי באופן אישי כאשר תוך כדי הפיתוח אבא שלי חלה ונפטר ממלנומה".

תוך כדי העבודה המשותפת, הבינו החוקרים שהאלגוריתם שפיתחו לטיפול בסרטן, יכול, בשינויים מסוימים, לשמש גם כמנוע למציאת טיפולים עבור חולים במחלות גנטיות נדירות. "קבוצת משקיעים מהחממה של FutuRx אהבה את הרעיון, ויחד איתה, באמצע שנת 2021, הקמתי את חברת SkipTherapeutics", מספר פייגלין ומפרט: "החברה מנצלת מנוע חישובי ייחודי שפיתחנו, כדי ליצור תרופות מבוססות RNA למחלות גנטיות נדירות וכן לתחומים נוספים. אנו משתפים פעולה עם מרכזים רפואיים שנעזרים בנו לשם תכנון מניפולציות מולקולריות, שיאפשרו לטפל בילדים עם מחלות נדירות. האלגוריתם החישובי יודע להתאים לכל חולה, או לכל קבוצת חולים, טיפול מדויק לפי המוטציות הייחודיות שגורמות למחלותיהם. ההצעות האלו עוברות בדיקת היתכנות ראשונית במעבדה אצלנו, ומשם אפשר להתחיל לחשוב על פיתוח תרופה".

איך הגעת לתחום המיוחד הזה?

"מילדותי נמשכתי לתחום הרפואה מצד אחד, ומצד שני היה לי חיבור חזק למחשבים ולטכנולוגיה. ביולוגיה חישובית שילבה באופן מושלם בין השניים. הלימודים היו מאתגרים וכללו קורסים בשתי הדיסציפלינות - מדעי החיים ומדעי המחשב. הביולוגיה פשוט מהממת והקורסים היו מעניינים. ההתרגשות באמת החלה כאשר התחלתי להבין את ההבטחה הטמונה בשימוש במחשב כדי לענות על שאלות מחקר מעולם הביולוגיה. הידע הבסיסי שקיבלתי בתואר הראשון, ומאוחר יותר, היכולת לשאול שאלת מחקר טובה ולענות עליה, מלווים אותי מדי יום בעבודתי. ביליתי הרבה שנים באוניברסיטה, והן בהחלט השפיעו עלי כמדען. הייתי בסביבה של אנשים סקרנים שרצו לקדם את המדע והגיעו להישגים נפלאים. אציין במיוחד את פרופ’ ינאי עופרן, שעימו נוצר לי קשר מיוחד שנשמר עד היום. למדתי ממנו רבות על מדע ועל החיים".

לתוכניות הלימוד בפקולטה למדעי החיים 

עוד כתבות שיעניינו אותך