Skip to main content
19.11.2023 | ו כסלו התשפד

רעות גנות

סטודנטית לרפואה שנה ג' בתוכנית ה-4 שנתית, משרתת כקצינת רפואה בחטיבה המרחבית בנימין

תמונה
רעות גנות

בימים כתיקונם, רעות גנות היא סטודנטית במסלול ה-4 שנתי בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, ובחודש אוקטובר היא החלה את שנת הלימודים השלישית שלה בתוכנית. בד בבד היא גם משרתת במילואים כקצינת רפואה בדרגת סרן בחטיבה מרחבית בנימין, שמתחתיה 3 גדודים. 

ב-7 באוקטובר, רעות גנות, בת 31, התארחה בבית גיסתה. "עשינו את החג ביחד כל המשפחה, אחרי שלא היייתי תקופה ארוכה בארץ בגלל החופש", היא מספרת, "ואז התחילו האזעקות. ראינו שזה משהו חריג וכמובן הדלקנו טלפונים ובדקנו מה קורה. כבר ב-7:45 קיבלתי הודעה מהצבא להתכונן. לאחר כמה שעות, כשהבנו את גודל האירוע, נסעתי לבית הורי להכין תיק לשהייה ארוכה. לבשתי מדים ויצאתי לשטח הכינוס. היה לי ברור שברגע כזה, עושים מה שצריך".

תחומי האחריות של רעות בתפקידה הצבאי כוללים מתן מענה רפואי לכל גזרת בנימין: טיפול בחיילים, סיוע לנפגעי תאונות דרכים בגזרה כולל לפלסטינים, הגשת סיוע רפואי לנפגעים בפיגועים ותכנון והיערכות רפואית לפעולות של צה"ל באזור. "הפעילות בתקופת המלחמה, שונה מאוד. לפעמים יש 50-60 אירועים ביממה, כשביום רגיל בשגרה יש 1-2, כולל אירועים מיוחדים הכוללים טיפולים ופינויים מאתגרים".

בשל חשיבות התפקיד שאותו היא ממלאת ונחיצותו הרבה, שירותה הצבאי של רעות, מתארך וממשיך גם לאחר שיתר חבריה לכיתה חזרו ללמוד. "ניצבתי מול דילמה", היא מעידה, "אם להמשיך בלחימה על הבית או לחזור לסבב כירורגיה. קיבלתי החלטה ביחד עם צוות הפקולטה שאני ממשיכה בלחימה ואת הסבב אשלים בהמשך".

רעות אומרת כי היא מרגישה שהלימודים במסלול תרמו גם לתפקוד שלך במסגרת הצבאית. "נכון שאני לא מטפלת כרגע כרופאה, אבל היו לי כמה אירועים מאוד גדולים שהידע הרפואי שלי מאוד תרם לטיפול בהם. גם שיקול הדעת שלי בניהול האירועים השתפר בגלל הרקע וההכשרה שיש לי".

 

קרן סיוע לסטודנטים ולסטודנטיות בחזית
חמשת אלפים סטודנטיות וסטודנטים של אוניברסיטת בר-אילן מגויסים למלחמה. בר-אילן הקימה למענם קרן לסיוע כלכלי וכעת אנחנו זקוקים לתרומות שלכם כדי שנוכל לתמוך בהם ולהבטיח את עתידם. הם זקוקים לתמיכתנו כדי להתפנות פיזית ונפשית להילחם בחזית, וכולנו הגב שלהם!
לתמיכה בסטודנטים ובסטודנטיות המשרתים בחזית