Skip to main content
03.03.2024 | כג אדר א' התשפד

נבחרת הפקולטה למשפטים ניצחה בתחרות משפט בינלאומי-הומניטרי

בתחרות הדגימו המשתתפים טיעונים בתחום דיני הלחימה בתרחישים מציאותיים, דוגמת מתן ייעוץ משפטי למקבלי החלטות וקידום פתרון סכסוכים

תמונה
תחרות למשפט בינלאומי
זוכים: שירה גלב ונועם סלמה

בעיתוי ריאליסטי במיוחד השתתפו חברי הנבחרת של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן בתחרות הארצית למשפט בינלאומי הומניטרי, וניצחו בה. התחרות השנתית נערכה במהלך חודש פברואר 2024 מטעם עלמ״ה, העמותה לקידום המשפט הבינלאומי הומניטרי בשיתוף נציגות הצלב האדום בישראל.

במהלך התחרות הסטודנטים הציגו בעל פה, מול חבר שופטים של אנשי פרקטיקה ואקדמיה מובילים מישראל ומחו"ל, ניתוחים של נורמות משפטיות, מתחום המשפט הבינלאומי בכלל, והמשפט הבינלאומי ההומניטרי (דיני הלחימה) בפרט. המתחרים הדגימו את טיעוניהם במסגרת תרחישים מציאותיים, דוגמת מתן ייעוץ משפטי למקבלי החלטות, קידום פתרון סכסוכים באמצעות מפגשים בין נציגי מדינות ועוד. 

התחרות, המתקיימת זו השנה ה-17, נערכה בצל אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. מאמני הצוות הלל בילואר ודריה טשיל אומרים כי בשל ההקשר הצמוד לאירועים האמיתיים, היה צורך לגלות רגישות גבוהה למתרחש במציאות חיינו, תוך הדגשת החשיבות של לימוד ורכישת הבנה עמוקה של הדין הבינלאומי. "חלק משופטי התחרות הם מומחים במשפט בינלאומי בחו"ל, שהתעניינו במצב, ושוחחו עם הסטודנטים על ההשלכות המשפטיות של מלחמת חרבות ברזל".

משפטים

בתחרות זכה הצוות שכלל את שירה גלב (שנה ב') ונועם סלמה (שנה ד'). כמו כן השתתף בתחרות צוות נוסף: הראל בן יוסף (שנה ג') ואביעד אביבי (שנה ד'). תבור גפן (שנה ב') ועודד דגן (שנה ב') - לקחו חלק בהכנות לתחרות אך בשל שירות מילואים לא יכלו להשתתף בה.

ד"ר זיו בורר, מרצה בכיר למשפט בינלאומי בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן, אומר כי הסטודנטים התכוננו לתחרות במשך תקופה ארוכה. "ההכנה כללה לימוד מעמיק של תחומי המשפט הבינלאומי הרלוונטיים לתחרות ותרגול התמודדות עם תרחישים מסוגים שונים, והם התמודדו עם האתגרים שהוצבו בפניהם בתחרות באופן מרשים".

לתוכניות הלימוד בפקולטה למשפטים