Skip to main content
23.11.2023 | י כסלו התשפד

יעל דהן

דוקטורנטית במחלקה לספרות, רתמה את העמותה שהיא מנהלת לאיסוף כספים לצורך רכישת ציוד חיוני ומציל חיים לחיילים ותרומות נוספות של ציוד למאות אנשים נוספים שפונו מביתיהם

תמונה
יעל דהן

יעל דהן, תושבת שהם, הקימה ומנהלת זה 28 שנה את עמותת "יד משהם". בימים כתיקונם העמותה מסייעת לכ-200 משפחות (וכ-600 ילדים) הגרים בישובים הסובבים את שהם, במזון, בריהוט, בתרופות ובבגדים. "עם פרוץ המלחמה משרד המשפטים אישר לעמותות לפעול בתחומים הקשורים במלחמה, אף אם הן חורגות מתחומי הפעילות השגרתית שלהן, ו"הדבר הראשון שעשינו בעקבות זאת הוא בניית פלטפורמה כספית לתרומות מוכרות למס מהארץ ומחו"ל" אומרת יעל. 

התרומות שימשו ומשמשות לרכישת ציוד צבאי חיוני מציל חיים. זאת, בשיתוף פעולה עם בחור שהתחנך על ברכי 'יד משהם' מאז ילדותו, והיה לו טבעי לראות בעמותה את הכתובת לפנות אליה. לפלטפורמה שנוצרה חבר גם משרד עורכי דין מהגדולים בארץ העובד מול ארה"ב, שיתוף הפעולה הניב למעלה מ-750,000 שקלים. תושב שהם אחר, עובד במכס, שגם הוא צמח על חזון הנתינה של העמותה, אפשר שחרור מהיר ומיידי של הציוד שהועבר לצבא. בנוסף, יצרנו פלטפורמה לחמ"ל הצעירים שנפתח בישוב, ודאג לאלפי חיילים באזורי הכינוס הסמוכים לשהם. פעילות נוספת שלנו היא גיוס כספים לטובת עזרה מיידית למפונים ברכישת ביגוד, מוצרים לתינוקות, מזון, ארוחות חמות, מוצרי היגיינה ועוד".

בנוסף לכך, אומרת יעל, "לעמותה יש מרכז תפעול בו ממוינות תרומות התושבים וחנות יד שנייה. בשני המקומות טופלו כ-150 מפונים שעברו או נותרו בשהם".

יעל דהן

פרויקט ייחודי נוסף של הקהילה, עוסק בתרומת אופניים. "אנחנו מרכזים איסוף תרומות של אופניים מתושבי שהם והסביבה, השמשת האופניים, ושינועם למפונים", מספרת יעל, "עד היום נהנו מהמיזם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, ילדי אומנה תושבי זיקים ותושבים מניר-עוז. סיפור מרגש במיוחד היה לנו עם נער על הרצף, רוכב מקצועי, שהיה צריך אופניים מיוחדים לרכיבת שטח. תורם משהם תרם אופניים כמעט חדשים, ולא היה מאושר מהנער שקיבלם. ילד אחר קיבל אופניים ליום הולדת חמש, ונער נוסף קיבל אופניים לבר מצווה שנחגגה בצניעות במלון בירושלים".

 

קרן סיוע לסטודנטים ולסטודנטיות בחזית
חמשת אלפים סטודנטיות וסטודנטים של אוניברסיטת בר-אילן מגויסים למלחמה. בר-אילן הקימה למענם קרן לסיוע כלכלי וכעת אנחנו זקוקים לתרומות שלכם כדי שנוכל לתמוך בהם ולהבטיח את עתידם. הם זקוקים לתמיכתנו כדי להתפנות פיזית ונפשית להילחם בחזית, וכולנו הגב שלהם!
לתמיכה בסטודנטים ובסטודנטיות המשרתים בחזית