Skip to main content
14.03.2024 | ד אדר ב' התשפד

קורס ליזמים חברתיים

הקורס אתגר הסיוע הקהילתי, מכשיר את הסטודנטים להקים יוזמות חברתיות שנותנות מענה לצרכים החברתיים בישראל

תמונה
community outreach

"אתגר הפרויקט הקהילתי" הוא קורס חדשני המתקיים במחלקה לתרבות צרפת, במטרה לסייע לסטודנטים להקים יוזמות שנותנות מענה לצרכי החברה הישראלית. בתחילת דרכו התמקד הקורס בצרכים הספציפיים של קהילות ישראליות-צרפתיות אולם לאחר שפרצה מלחמת חרבות ברזל הורחבה תוכנית הקורס וכיום היא כוללת נושאים הקשורים לכלל החברה הישראלית

קבוצת המשתתפים בקורס, מגוונת וכוללת בין היתר אנשי מילואים שחזרו לאחרונה מהלחימה לצד סטודנטים מהחברה הערבית. כל אחד ממשתתפי הקורס מביא לכיתה את נקודת המבט הייחודית לו. במהלך הקורס הסטודנטים דנו ביוזמות הקהילתיות, ביקרו במיזמים, התעמקו במרקם הקהילות בישראל, ולמדו להכיר יוזמות מסוגים שונים - החל מיוזמות עירוניות ועד למיזמי היי-טק וסיפורי עלייה והשתלבות.

ההצעות שהעלו הסטודנטים בקורס למיזמים חברתיים, הקיפו כמה תחומים שחייבו אותם לגלות רגישות חברתית ודרשו מהם היכרות עם הקהילות הרלוונטיות: בתחום המלחמה והשלכותיה, עלו יוזמות כמו קהילת לוחמות וקבוצות תמיכה למשפחות וחברים של לוחמות. בתחום היוזמות הקהילתיות הציעו הסטודנטים יוזמות שעסקו באתגרי ההשתלבות של יוצאי צרפת בחברה בישראל. תחום יוזמות אחר עסק בשיפור החיים הסטודנטיאליים בבר-אילן, ותחום יזמות נוסף עסק באתגרים חברתיים בתוך קהילות ערביות, כגון קשרים בין דוריים, נישואים ואלימות.

שיטת הלימוד בקורס החדשני מבוססת על פרויקטים (PBL), ומנחות אותו פרופ' סילביה אדלר ופרופ' גליה ינושבסקי בשיתוף אגף למידה והוראה. לדברי המנחות - באמצעות קורס "אתגר הפרויקט הקהילתי", הסטודנטים לא רק הפגינו את יכולתם האקדמית אלא גם הציגו את מחויבותם להשפיע באופן משמעותי על החברה הישראלית. 

לתוכניות לימוד במחלקה לתרבות צרפת

עוד כתבות שיעניינו אותך