Skip to main content
10.07.2022 | יא תמוז התשפב

מדליית זהב וכסף באולימפיאדה למדעי המחשב לבוגרי התוכנית לנוער מוכשר במדע

ברכות לאלמוג ולד על זכייתו במדליית זהב ובמקום הראשון באולימפיאדה הבלטית למדעי המחשב. אלמוג הוא בוגר תוכנית בר-אילן לנוער מוכשר במדע. מדליית הזהב של אלמוג אינה המדליה היחידה שהגיעה הביתה: אחיו ענבר זכה במדליית כסף באותה תחרות

תמונה
אלמוג

האולימפיאדה הבלטית היא תחרות שנתית המתקיימת מאז 1995, ובה משתתפות תשע מדינות קבועות (דנמרק, אסטוניה, פינלנד, גרמניה, לטביה, ליטא, נורווגיה, פולין ושוודיה) ומדינה אורחת. השנה התחרות נערכה באופן מקוון, וחברי המשלחת מישראל השתתפו בה דרך המסכים מהבית.

אלמוג ולד, בן 17 ותלמיד תיכון אחד העם בפתח תקווה, הוא חבר בנבחרת מדעי המחשב שאימוניה מתקיימים במרכז האוניברסיטאי לנוער בבר-אילן. ד"ר אבשלום אלמלח מהמחלקה למדעי המידע הוא המנהל האקדמי של הנבחרת, ורון ריבצ'ין הוא המאמן הראשי שלה.

אלמוג למד בתוכנית התלת-שנתית של בר-אילן לבגרות, אותה סיים כשהיה בכיתה ז'.במסגרת לימודיו בתוכנית נחשף לאולימפיאדות במתמטיקה, ובכיתה ו' התקבל לנבחרת הבוגרת במדעי המחשב. הוא ייצג את ישראל פעמיים באולימפיאדת מדעי המחשב הבינלאומית IOI. בפעם הראשונה זכה במדליית כסף ואחריה במדליית זהב.

אלמוג מספר שהתחרות באולימפיאדה הבלטית למדעי המחשבת (BOI) מעניינת מאוד וזו השנה הראשונה שישראל השתתפה בה, אם כי במסגרת אימוניו פתר את מרבית השאלות שניתנו בתחרות בעשור האחרון, כך שאת סגנון השאלות כבר הכיר. בתחרות עצמה יש לפתור שלוש שאלות ולתכנת עבורן פתרון בתוך חמש שעות. "לא ציפיתי שאסיים את התחרות במקום הראשון המוחלט, אבל אני מאוד שמח שכך קרה," הוא אומר. "השאלות עצמן היו מאתגרות במיוחד ודורשות הבנה מעמיקה בפתרון בעיות אלגוריתמיות."

השאלות שנשאלות הן שאלות אלגוריתמיות שניתן למצוא עבורן תשובה (בדרך כלל מדויקת). במרבית השאלות ניתן לקבל ניקוד חלקי על פתרונות פחות יעילים. רבות מהבעיות הללו נמצאות גם בחיי היומיום כמו מציאת מסלולים קצרים ביותר בגרפים או איך לגנוב עוגיות בלי להיתפס. "אני מאוד אוהב לפתור חידות ולכן אתגרים מהסוג הזה מאוד מושכים אותי," אומר אלמוג. "יש הרבה שאלות שהן יחסית טכניות, אבל הסוג שאני מעדיף הוא שאלות שבהן צריך להגיע להבנה הכוללת קפיצה מחשבתית כדי לפתור אותן נכון.

בתמונה: אלמוג וענבר ולד עם המדליות

למסלול תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן >>>

עוד כתבות שיעניינו אותך