Skip to main content
30.05.2021 | יט סיון התשפא

הכירו את אור תמר

סטודנט לתואר ראשון ושני משולב במשפטים ושואף להתמחות בתחום הפלילי

תמונה
אור תמר

הכירו את אור תמר, סטודנט לתואר ראשון ושני, בתוכנית לתואר המשולב, בפקולטה למשפטים (2021), המשמש כנציג כיתתו במועצת הסטודנטים בפקולטה שלו וגם כמזכ"ל המועצה.

אור אומר כי נמשך לתחום המשפטים עוד מגיל צעיר, בעיקר בשל האתגר האינטלקטואלי המורכב שבו. "התחום דורש יכולות ניסוח והתבטאות גבוהות בעל פה ובכתב, יכולות חשיבה, יצירתיות, זיכרון טוב והמון התמדה. בנוסף, הוא משיק לתחומים רבים ופותח דלתות לעולמות נוספים.

"על אף שמדובר במקצוע תובעני, שנתפס בעיניי אנשים לפעמים כמסתכם בקריאת פסקי דין או ספרים בלבד, לא משעמם לרגע. הלימודים דורשים יכולות חשיבה, ניתוח וחשיבה על טיעונים מקוריים כדי 'להביס' את הצד השני. בנוסף, העזרה ההדדית והאווירה המיוחדת שנוצרה בין הסטודנטים בכיתה - אין לה תחליף. תחושת חברות וחוויות שנצרבו בכולנו וגיבשו אותנו מאוד".

הפינה האהובה על אור בקמפוס היא המדשאה מול הפקולטה למשפטים. "בימים שלפני הקורונה היינו יושבים שם יחד בהפסקות שבין השיעורים, אוכלים יחד, צוחקים ומתגבשים".

לכל המידע על התוכנית לתואר ראשון משולב במשפטים עם כלכלה>>>

בקרוב הוא עתיד לעבור את שלב ראיונות ההתמחות, ולאחר סיום הלימודים, הוא יחל בהתמחות בת שנה וחצי. אור מעוניין להתמחות בתחום הפלילי בפרקליטות ירושלים ולאחר מכן הוא שואף לעסוק בתחום. "במקצוע הזה יש דלתות רבות. אין לי ספק שזה מקצוע חיי," הוא אומר.

לשאלה מה ייקח לדרך אחרי הלימודים, אור משיב: "על אף שמדובר במקצוע מאוד תחרותי, למדתי כאן שהחברות היא לפני הכול. האנשים המדהימים, המרקם האנושי המיוחד וההווי שנוצר בתקופת הלימודים הראו לי שהשיתופיות היא אחד הדברים החשובים ביותר. לקח נוסף שלמדתי הוא, שעבודה קשה, בסוף משתלמת בגדול".

במסגרת תפקידיו במועצת הסטודנטים בפקולטה למשפטים, אור משמש כקול עבור חבריו מול הסגל המקצועי. מעבר לכך הוא מעורב בקידום יוזמות ואירועים מגבשים עבור הסטודנטים ומשתתף בעצמו בפרויקט "משפט מבוים" שנערך בפקולטה מדי שנה.

רוצים לדעת עוד על לימודי משפטים? היכנסו