Skip to main content
24.06.2021 | יד תמוז התשפא

הכירו את רב ד"ר בנימין (בני) לאו

בעל דוקטורט בלימודי תלמוד, רב בעל תפיסות פלורליסטיות, פעיל חברתי ויושב ראש ארגון אקים

תמונה
רב ד"ר בנימין לאו

ברכות לרב ד"ר בנימין (בני) לאו, שמונה השבוע לתפקיד יו"ר אקים ישראל (2021). הרב לאו, מחנך, איש דת ואינטלקטואל, הוא בוגר תואר שני בתלמוד ודוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בר-אילן בשנת 2018.

הרב לאו מעורב ופעיל בחיים הציבוריים בישראל במישור הדתי ובמישור החברתי שנים ארוכות, ובולט בגישתו הדתית הנותנת ביטוי לצדק האנושי ולכללי המוסר האוניברסליים. בפעילותו החברתית הנרחבת ובכתביו הוא עוסק רבות בענייני צדק חברתי ודן בנושאי אתיקה במטרה לחולל שינוי חברתי, לקדם שוויון אזרחי ולחנך לכבוד הדדי. את דעותיו הוא מפרסם ומבטא בגלוי, גם כשאינן תואמות את אלה של הממסד הדתי השמרני. הרב לאו חותר להגברת המודעות לערכי היהדות, תובע מהציבור הדתי השתלבות אזרחית מלאה במדינה ופועל לקירוב ולהידברות בין דתיים וחילוניים.

שיטת הלימוד של הרב ד"ר לאו משלבת את עולם התורה הקלאסי עם עולם המחקר האקדמי, ובאה לביטוי בסדרת הספרים "חכמים" שכתב, ובשיעורי התנ"ך שהוא מעביר בשבתות בבית כנסת הרמב"ן בירושלים, שבו הוא מכהן כרב. הוא עמית מחקר במכון הישראלי לדמוקרטיה ועומד בראש פרויקט זכויות אדם ויהדות, במסגרתה הוא עוסק בליווי מדיניות ציבורית במשרדי ממשלה ובארגונים חברתיים. הוא מרצה בישיבה החילונית של בינ"ה, מוביל את מיזם "929 – תנ"ך ביחד", וייסד את בית המדרש לצדק חברתי בירושלים בשיתוף עמותת "מעגלי צדק". פסיקותיו נחשבות למקלות ותוכנית ההלכה בבית מורשה, שבראשה הוא עומד, מיועדת לגברים ולנשים ועוסקת ביחס בין ההלכה והמודרנה.

הרב ד"ר לאו הוא בוגר לימודי תואר ראשון בהיסטוריה ובתלמוד באוניברסיטה העברית, ובעל תואר שני ודוקטורט מאוניברסיטת בר-אילן. כתיבתו הפורה עוסקת בפילוסופיה יהודית, בסוגיות הלכה ובנושאי חברה, וקושרת בין מקורות יהודיים ובין נושאים אקטואליים, חברתיים ופוליטיים.
בעבר שימש הרב ד"ר לאו כרב הקיבוץ הדתי סעד, כר"מ בישיבת עין צורים, כרב תנועת בני עקיבא באירופה וכרב בבתי ספר בירושלים. בשנים 1998 ועד 2012 לימד וכיהן כראש בית המדרש מורשה לצדו של הרב יהודה ברנדס.

רוצים לדעת עוד על לימודי תלמוד? היכנסו