Skip to main content
20.12.2021 | טז טבת התשפב

הכירו את עומר כספי

חוקר יישומי למידת מכונה במחלקה לכימיה בתחומי פורנזיקה ורפואה

תמונה
עומר כספי

הכירו את עומר כספי, דוקטורנט במחלקה לכימיה באוניברסיטת בר-אילן (2021), שמחקרו, בהנחיית פרופ חנוך סנדרוביץ', מתמקד ביישומי העולם המתפתח של למידת מכונה בתחום הכימיה. עומר, מנהל כעת שני תחומי מחקר עיקריים שונים: פורנזיקה (זיהוי פלילי) ורפואה. בזמנו הפנוי הוא פעיל בעמותה העוסקת בתרומה לקהילה וחובב הדפסת תלת-ממד.

במחקר בתחום הפורנזיקה, שמבוצע בשיתוף פעולה עם המחלקה לזיהוי פלילי במשטרת ישראל ועם מספר מעבדות בחו"ל, עומר ושותפיו מספקים יכולות זיהוי חדשות ואמינות למשטרה. במאמרם האחרון הראו החוקרים שניתן לזהות בעזרת זכוכית משמשת רכב, אפילו בגודל של 1 מ"מ בלבד, מהו סוג הרכב, כלומר של איזה יצרן הוא. למידע זה עשויה להיות השפעה רבה על תהליכי חקירה פלילית. במחקר בתחום הרפואה, המתקיים בשיתוף פעולה עם בית חולים בילינסון, עומר ושותפיו מייצרים מודלים חישוביים החוזים את הפוטנציאל של פציינט לחוות סיבוכים הקשורים לניתוח ובכך לזהות פציינטים בסיכון ולפעול בהתאם.

"העולם נהיה יותר ויותר רב-תחומי ולכן בתהליך של יישום כלים מעולמות תוכן שונים, גלומים גם פתרונות מגוונים לבעיות מכל מיני תחומים," מסביר עומר את מקור ההשראה שלו כחוקר. "שיתוף של הידע ושילוב של כל התחומים, בעיני הם החלק המהותי ביצירת עתיד ורוד יותר".

עבודותיו של עומר הוצגו עד כה בארבעה כנסים, יש מאחוריו כבר שמונה פרסומים אקדמיים, שאחד מהם הוגדר על ידי צוות העורכים של Springer-Nature כאחד מהמאמרים שישנו את העולם לשנת 2017. הוא זוכה מלגת ות"ת לדוקטורנטים מצטיינים במדעי הנתונים לשנת 2020, וזוכה מלגת פרידמן לכימאים חישוביים מצטיינים לשנת 2020.

רוצים לדעת עוד על לימודים במחלקה לכימיה? היכנסו