Skip to main content
05.01.2022 | ג שבט התשפב

הוקרה לפרופסורים אמריטי תשפ"ב

14 חוקרים וחוקרות ותיקים הגיעו למעמד "פרופסור אמריטוס" בתשפ"ב

תמונה
אמריטי

אוניברסיטת בר-אילן הוקירה בטקס שהתקיים בחודש ינואר, את פועלם של 14 פרופסורים שהגיעו למעמד אמריטי בתשפ"ב. רקטור האוניברסיטה פרופ' אמנון אלבק אמר בטקס "הפרופסורים אמריטי שלנו אינם אפיפיורים, קיסרים, בישופים או רבנים שפרשו, אלא הם מדענים וחוקרים דגולים שהגיעו במהלך הקריירה שלהם לדרגה האקדמית הגבוהה ביותר שישנה באוניברסיטה, למעמד של פרופסור מן המניין. כאות הוקרה על כך מוענק להם בעת פרישתם מן האוניברסיטה התואר 'פרופסור אמריטוס', כאומר: 'חוכמתכם והישגיכם המחקריים הם שלכם ותמיד ילכו אתכם'".

Remote video URL

הפרופסורים שהגיעו למעמד אמריטי בתשפ"ב הם:

פרופ' יעקב בורנשטיין מהפקולטה לרפואה, רופא נשים, עורך כתב עת יוקרתי וחבר בצוות ההקמה של הפקולטה לרפואה.

פרופ' משה בן עמי מהפקולטה לרפואה, רופא מיילד וגניקולוג, מומחה במומי לב של העובר והתפתחות השיליה. פרופ' בן עמי הקים שתי יחידות להפריה חוץ גופית בצפון וקידם את מחלקת המיילדות בבית החולים פורייה, והוא ממקימי הפקולטה לרפואה בצפת.

פרופ' פריד נח'ול מהפקולטה לרפואה הוא רופא נפרולוג (סכרת), שהקים מכון מחקר בבית חולים פורייה ועמד בראשו. שני ילדיו המשיכו בדרכו והם רופאים בפני עצמם.

פרופ' עמוס פריש מהמחלקה לתנ"ך, חוקר ספרות בתנ"ך, את פרשנות המקרא היהודית המאוחרת, ונושאים נוספים.

פרופ' הלל פריש מהמחלקות למדעי המדינה וללימודי המזה"ת, חקר את התפתחות הפלסטינים בשטחי יהודה ושומרון וחבר גם במרכז בגין-סאדאת.

פרופ' אליהו וקיל מהמחלקה לפסיכולוגיה והמרכז הרב-תחומי לחקר המוח הוא נוירופסיכולוג וחוקר מוח וזיכרון, שפיתח והתאים מבחני זיכרון בשפה העברית לילדים ומבוגרים עם פגיעות מוח. פרופ' וקיל עסק בנושא ההקשר והזיכרון ולמידה פרוצדורלית.

פרופ' יוסי כץ מהמחלקה לגיאוגרפיה וסביבה הוביל לשינויי חקיקה לטובת רכושם של הנספים וניצולי השואה, זכה בפרס ישראל בחקר הגיאוגרפיה, ארכיאולוגיה וידע על ארץ ישראל. פרופ' כץ הוא גם חבר הוועד המנהל של האוניברסיטה.

פרופ' משה הלוי ספירו מביה"ס לעבודה סוציאלית, עסק לאחרונה בחקר המעבר מפסיכותרפיה בחדר לפסיכותרפיה בזום.

פרופ' מירי פאוסט מהמחלקה לפסיכולוגיה והמרכז הרב-תחומי לחקר המוח היא האישה הראשונה שנבחרה לתפקיד הרם של רקטור האוניברסיטה. פרופ' פאוסט היא חוקרת בעלת שם עולמי בתחום חקר השפה, ובמיוחד השפה היצירתית והחשיבה היצירתית שבאה בעקבותיה.

פרופ' אפרים קארש מהמחלקה למדעי המדינה הוא היסטוריון, לשעבר ראש המחלקה ללימודי המזרח התיכון בקינגס קולג' שבלונדון וחבר במרכז בגין-סאדאת.

פרופ' רחל ויסברוד מהמחלקה לתרגום וחקר התרגום משמשת כ-20 שנה כחברת סגל בחקר התרגום, עוסקת בעיקר בחקר התרגום בשילוב תחומים נוספים.

פרופ' סטיוארט מרגוליס מהמחלקה למתמטיקה עוסק בתורת ההצגות, אגודות, תורת האוטומטים, שפות פורמליות, אלגברה חישובית, תורת חבורות קומבינטוריות ומורכבות חישובית.

פרופ' משה קופל מהמחלקה למדעי המחשב עסק במחקרים מתמטיים תיאורטיים, מתמטיקה בתנ"ך וגם בהייטק.

פרופ' רמית מר מהפקולטה למדעי החיים היא חוקרת מובילה בעולם בתחום הלימפוציטים, ששינתה את הפרדיגמות המקובלות בשדה האימונולוגיה, הקימה את המעבדה לאימונולוגיה חישובית הראשונה בארץ. פרופ' מר רואה עצמה כדוגמה אישית לנשים הרוצות להשתלב במחקר. לצערה, אין מספיק מהן.