Skip to main content
09.01.2022 | ז שבט התשפב

תוכנית בינלאומית ללימוד עברית

התוכנית המשותפת לאוניברסיטת בר-אילן ולהסתדרות הציונית תקדם לימודי עברית לבני נוער יהודים מחו"ל

תמונה
לוקשטיין

המחלקה לעברית ולתרבות של ההסתדרות הציונית העולמית ואוניברסיטת בר-אילן הכריזו על שותפות חדשה שתעודד ותגביר את לימודי השפה העברית ברחבי העולם. מרכז לוקשטיין של אוניברסיטת בר-אילן יהיה אחראי על יצירת התוכנית, שנקראת "הבחינה העברית העולמית" ועל הטמעתה. 

התוכנית נועדה להעשיר את לימודי השפה העברית והספרות העברית בקרב תלמידי ותלמידות תיכון יהודים מרחבי העולם, להעניק להם הבנה טובה יותר של התרבות הישראלית ולחזק את הקשר שלהם לישראל. הלימודים בתוכנית יזכו את הבוגרים והבוגרות שלה בנקודות זכות אקדמיות שיוכרו לתואר באוניברסיטאות ברחבי העולם.  

יפעת עובדיה-לוסקי, ראשת המחלקה לעברית ותרבות בהסתדרות הציונית העולמית, הביעה תקווה שהפרויקט יעודד תלמידי תיכון מחו"ל ללמוד עברית, להעשיר את הידע שלהם במגוון נושאים הקשורים לתרבות העברית, ואף  לזכות בקרדיט אוניברסיטאי על לימודיהם. "אנו מאמינים שתוכנית זו תקדם את מעמדה של השפה ברחבי העולם ותאפשר לצעירים רבים ללמוד אותה בהצלחה ובהנאה, להעשיר את עולמם התרבותי ולחזק את הזיקה שלהם למדינת ישראל ולחברה הישראלית". 

מרכז לוקשטיין, האחראי על יישום התוכנית, נוסד לפני יותר מ-40 שנה ועובד עם יותר מ-400 בתי ספר יהודיים ברחבי העולם. המרכז ירתום את שותפויותיו עם בתי הספר בחו"ל ואת מיטב המומחים שלו בבניית תוכניות חינוך חדשניות, כדי להביא את התוכנית החדשה לצעירים ברחבי העולם. 

"אנו נרגשים לשתף פעולה עם ההסתדרות הציונית העולמית ולהמשיך את מאמצינו לבנות גשרים בין מדינת ישראל לעולם היהודי," אמר זוהר ינון, מנכ"ל אוניברסיטת בר-אילן. "התוכנית החדשה תגביר את לימוד השפה העברית בקרב בני נוער יהודים בחו"ל ותסייע בטיפוח קשרים ארוכי טווח עם מדינת ישראל". 

לאתר מרכז לוקשטיין