Skip to main content
21.10.2020 | ג חשון התשפא

ינאי אלעזר זכה במלגה של גוגל

דוקטורנט המחלקה למדעי המחשב, ינאי אלעזר, זכה במלגה היוקרתית של גוגל Google PhD Fellowship לשנת 2020. על מלגות המחקר של גוגל מתחרים סטודנטים במדעי המחשב מכל העולם. השנה זכו במלגה 53 סטודנטים (מתוך אלפי מועמדים), מתוכם שניים בלבד מישראל.

תמונה
ינאי אלעזר

דוקטורנט המחלקה למדעי המחשב, ינאי אלעזר, זכה במלגה היוקרתית של גוגל Google PhD Fellowship לשנת 2020

על מלגות המחקר של גוגל מתחרים סטודנטים במדעי המחשב מכל העולם. השנה זכו במלגה 53 סטודנטים (מתוך אלפי מועמדים), מתוכם שניים בלבד מישראל. המלגה ניתנת לסטודנטי מחקר מצוינים בתחום מדעי המחשב, הצפויים להשפיע על עתיד הטכנולוגיה.

ינאי זכה במלגה בקטגוריית המחקר בתחום ״עיבוד שפה טבעית״, תחום מחקר העוסק ביכולת של מחשבים להבין ולתקשר בשפה אנושית. המחקר של ינאי מתמקד בהבנה מעמיקה של טקסטים, ובפרט בקריאה ״בין השורות״, והבנה של דברים שלא נאמרים במפורש. זו יכולת שיש לאנשים באופן טבעי, אך מחשבים עדיין מתקשים בה מאד.

קטלוג המלגות לסטודנטים הלומדים באוניברסיטת בר-אילן>>>

לדברי ינאי דוברים בשפה נוהגים להשמיט פרטים ״ברורים מאליהם״, בעוד הצד השני בשיחה משלים את המידע ״החסר״ בראשו באופן אוטומטי ולא מודע. עבודת המחקר של ינאי עוסקת באסופה של תופעות לשוניות מסוג זה.  

לדוגמא, כשאנחנו אומרים ״לא ביקרתי בקולנוע מ-2019״, אנו מבינים שמדובר ב״שנת 2019״. כאשר נכתב ״נכנסתי לחדר, הקירות היו ורודים״. אנו מבינים כי מדובר בקירות שנמצאים בחדר, וכן הלאה. הדברים האלו נראים לנו ברורים מאליהם, כי המוח שלנו בנוי כך שהוא משלים אותם באופן אוטומטי, אך עבור מחשבים מדובר בבעיה קשה מאד.

המטרה במחקר היא לאתר ולאחד תופעות שונות מסוג זה, ולהציע פתרונות כך שגם מחשבים יוכלו גם להבין את התופעות הללו בקלות".