Skip to main content
19.10.2020 | א חשון התשפא

פרס "תקווה ישראלית" לפרופ' זהבית גרוס

פרופ' גרוס, מבית הספר לחינוך היא זוכת הפרס היחידה בתשפ"א, מתחום האקדמיה

תמונה
תקווה ישראלית

בטקס רב משתתפים שנערך באופן מקוון מטעם אוניברסיטת בן-גוריון, זכתה פרופ' זהבית גרוס מביה"ס לחינוך בפרס "תקווה ישראלית". פרופ' גרוס היא מבין 3 הזוכים והיחידה מהאקדמיה, מתוך 81 מועמדים.

תקווה ישראלית היא תוכנית הדגל של נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, להגברת הגיוון ולביסוס השותפות בין ארבעת המגזרים המרכזיים המרכיבים את החברה הישראלית - חילונים, חרדים, דתיים וערבים. תקווה ישראלית פועלת לקידום השתלבות איכותית של כלל המגזרים בחברה ובכלכלה, וליצירת שיתופי פעולה ביניהם בתחומי מפתח ובראשם החינוך, האקדמיה, התעסוקה, השלטון המקומי והספורט. 

בתעודת ההערכה לפרופ' גרוס נכתב: "מתוך הערכה על פועלה הרב לחינוך לסובלנות ולשלום בין חלקיה השונים של החברה הישראלית, ולשוויון בין כל בני האדם; לחוקרת מצטיינת ומובילה בתחומה, שייסדה בית מדרש בין-דתי החושף יהודים וערבים לטקסטים קאנוניים של הדתות השונות, ואשר במשך עשרות שנים מנחה סדנאות הידברות המפגישות סטודנטים מכל הזרמים בחברה הישראלית ותורמות להסרת המחסומים, לשיפור השיח ולסולידריות חברתית; על שהיא מקנה לצעירי ישראל מיומנויות לפיתוח אזרחות אקטיביסטית במטרה לבצר את הדמוקרטיה ולחזק את חוסנה המוסרי והחברתי של המדינה".