Skip to main content
13.10.2021 | ז חשון התשפב

כפר הסטודנטים של בר-אילן

1,720 סטודנטים מ-60 מדינות, עברו לגור השנה במעונות הקמפוס הירוק של אוניברסיטת בר-אילן

תמונה
hashaka

פרויקט כפר הסטודנטים כולל לצד המעונות החדישים שאוכלסו לאחרונה במתחם הצפוני הצמוד לקמפוס, גם את המעונות המחודשים ששופצו בדרומו של הקמפוס וכן מתחם מסחרי חדש, אמפי ופארק ירוק בהיקף של כ-30 דונם.

פרויקט מגדלי המעונות של בר-אילן מאפשר לאוניברסיטה לפתוח את שעריה לכל המגזרים בחברה הישראלית וכן לסטודנטים מכ-60 מדינות. המגדלים תוכננו בקונספט של שיתוף  בקני מידה שונים, החל בתכנון חללים משותפים למפגשים של הדיירים הסטודנטים ועד לכיכר עירונית ולפארק רחב, המשתלב עם המרקם האורבני תוך הנגשת מתחם המסעדות לציבור הרחב. כפר הסטודנטים של בר-אילן מציע לסטודנטים חווית מגורים נעימה ונוחה, עם נגישות גבוהה לכל מקום במרכז הארץ בזכות תחנת הקו הסגול של הרכבת התחתית שתוקם שם בשנים הקרובות.

תמיכתם של המועצה להשכלה גבוהה וחברת דירה להשכיר הממשלתית מגולמת בתעריפי שכירות נוחים ומסובסדים ויוצרים כדאיות כלכלית מובהקת לסטודנטים בשיעור ממוצע של כ-30% בהשוואה לכל חלופת שכירות אחרת. הקמת הפרויקט התאפשרה גם תודות לסיוע של גורמי התכנון וההנדסה בעיריית רמת-גן השותפים לקידום הפרויקט מתחילתו.

הדירות בתמהיל מגוון מתוכננות בסטנדרט גבוה עד הפרט האחרון, הכולל חדרי רחצה פרטיים, נגרות, ריהוט נייד, גופי תאורה, מכשירי חשמל וכד'. לאחרונה שודרגה גם מערכת הWIFI ויותקנו מסכי גדולים כדי להתאים ללימודים באופן מקוון.

באירוע ההשקה הרשמי שנערך עם פתיחת שנת הלימודים, במגדלי המעונות בניהולה של חברת אלקטרה, השתתפו יו"ר ועדת הקבע שלמה זוהר, נשיא האוניברסיטה פרופ' אריה צבן, מנכ"ל האוניברסיטה זהר ינון, סמנכ"ל התשתיות עופר שרגאי, סמנכ"ל השיווק ופיתוח עסקי נעמה גת, המשנה לנשיא פרופ' משה לוינשטיין, ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן ובכירי העירייה, איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה ורוני לינובר מנכ"לית אלקטרה יזמות. שבנתה את המעונות, נציגי המועצה להשכלה גבוהה ומנכ"ל נת"ע חיים גליק שבונה את הקו הסגול לרבות תחנה בצמידות למתחם.