Skip to main content
18.01.2023 | כה טבת התשפג

ענקיות הטכנולוגיה: בינה מלאכותית

טכנולוגיות הבינה המלאכותית הכי מדוברות בחודשים האחרונים הן DALL.E ו-ChatGPT. איך הן משפיעות עלינו כצרכנים?

ישומי הבינה המלאכותית שפרצו לחיינו בשנים האחרונות, משפיעים באופן דרמטי על ענקיות הטכנולוגיה ועלינו כצרכנים. ד"ר מור דשן מהמחלקה למדעי הטבע מציגה את הטכנולוגיות הכי מדוברות בחודשים האחרונים DALL.E ו-ChatGPT ומתארת איך הן משפיעות על כולנו. 

טכנולוגיות חדשניות, שמשנות את חיינו, ריתקו מאז ומעולם את הדמיון האנושי. אם בעבר הן הופיעו בעיקר בסיפורים ובאגדות, בעידן המודרני – האנושות פוגשת לעתים תכופות המצאות יוצאות דופן שיוצרות מהפכות של ממש. בעשורים האחרונים, ענקיות טכנולוגיה שנבנו על שינוים כאלו כגון גוגל, אמזון, אפל ומיקרוסופט – הפכו לחברות ענק בעלות השפעה עצומה על העולם. בימים אלה, עושה רושם, טכנולוגיה חדשנית שפורצת לחיינו, יכולה לייצר מהפכה חדשה.

עד כה, רוב השימושים בבינה מלאכותית לא היו נגישים לכל אחד. בחודשים האחרונים התמונה השתנתה – לאחר שחברת OpenAIהשיקה לשימוש הציבור הרחב שני מוצרים: DALL.E ו-ChatGPT, שזכו מיד לפופולאריות עצומה.

התוכנות נשענות על בינה מלאכותית שמייצרת תוכן חדש ואיכותי. הראשונה מייצרת תמונות מקוריות ומרהיבות בהתאם לתיאור מילולי שמוזן אליה. התוכנה השנייה מייצרת תשובות מילוליות, בתגובה לשאלות ולבקשת מידע בכל תחום. התשובות שלה מפורטות, רהוטות ומבוססות על למידת מכונה, על מאגר עצום של מידע ועל מודל סטטיסטי של עיבוד שפה טבעית.

אילו התפתחויות היסטוריות הובילו לטכנולוגיות החדשניות האלה? איך הן עשויות להשפיע עלינו? מוזמנים להאזין לפודקאסט ענקיות הטכנולוגיה: בינה מלאכותית, ב'בר-דעת', אפליקציית הפודקאסטים של אוניברסיטת בר-אילן

Remote video URL

להאזנה לפודקאסטים נוספים הורידו את אפליקציית בר-דעת של אוניברסיטת בר-אילן