Skip to main content
10.04.2022 | ט ניסן התשפב

ד"ר הדס אלון-יחזקאל

סוללות הן תחום מחקרי מבוקש, במיוחד לאור הצורך הגובר בפתרונות אגירת אנרגיה ירוקה. ד"ר הדס אלון-יחזקאל מהמחלקה לכימיה באוניברסיטת בר-אילן חוקרת את תחום הסוללות המוצקות בקבוצה של פרופ' דורון אורבך ובהנחיית ד"ר מירי גרינשטיין.

תמונה
הדס יחזקאל אלון

תקוות רבות נתלות בתחום מחקרי זה, העשוי לפתור בעיות בטיחות של התלקחויות. בסוללות מוצקות הנוזל הדליק מוחלף בחומר מוצק העמיד יותר בפני טמפרטורות גבוהות.

"האתגר שלנו הוא לייצר סוללה מחומרים מוצקים באיכות טובה יותר מהסוללות שקיימות היום בשוק," אומרת ד"ר אלון-יחזקאל. כחוקרת היא נחשפת לעבודתה של הקהילה הבינלאומית, מה שמספק לה פרספקטיבה על המחקר ועל שיטות המחקר שלה. "בתחום שלנו יש השפעה מעשית ברורה, שכן כל אחד מאיתנו משתמש בסוללות בחיי היום-יום שלו," היא אומרת. "עם זאת, כדי לתת פתרון מעשי, עולות הרבה שאלות מדעיות בדרך על בחירה נכונה של חומרים, אופן הפעולה שלהם והאינטראקציה ביניהם. כל שאלה כזו מקדמת את המחקר ומביאה אותנו להבנות ברורות יותר של המערכות שאיתן אנחנו עובדים".

"כימיה בעיני היא תחום מופלא," אומרת ד"ר אלון-יחזקאל. "את מגלה שמאחורי כל הדברים המובנים מאליהם יש בעצם סיבה וחוקים וזה משתלב בכל תחומי החיים. במחקר הנוכחי אני אוהבת שיש שילוב בין מדע לבין תחום שהוא יישומי ויכול ממש להשפיע על חיים של אנשים בעתיד".

במהלך הדוקטורט שלה זכתה ד"ר אלון-יחזקאל במלגת משרד המדע לסטודנטים בתחום מדע הנדסי ויישומי, במלגת נעמת לדוקטורנטיות, ובפרס הצטיינות של החברה הישראלית לכימיה, והייתה שותפה בכתיבת מספר מאמרים, אחד מהם פורסם בכתב העת היוקרתי ACS NANO. באותה תקופה היא ארגנה סדנה לתלמידי מחקר בשיתוף חטיבת הסטודנטים של החברה הישראלית לכימיה בנושא שיטות ציפוי ואפיון ציפויים, ויחד עם הנהלת מכון הננו-טכנולוגיה בנתה תוכנית סיורים לתלמידי בית ספר, שמטרתה להגדיל חשיפה ועניין של תלמידים בתחום המדעים.