Skip to main content
20.09.2022 | כד אלול התשפב

גלית הררי

בחרה ללמוד בתוכנית לתואר שני בחינוך מיוחד מתוך הבנה שבעלי מוגבלות שכלית יכולים ללמוד ולהתפתח בכל גיל ובכל מצב

תמונה
גלית הררי

הכירו את גלית הררי המסיימת השנה (2022) תואר שני בחינוך מיוחד, עם התמחות בבעלי מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה). הררי עובדת כמדריכה לתנועה טיפולית ומוסיקה בחינוך המיוחד ומש"ה - במע"ש רחובות, במועדוניות ובמתנ"סים קהילתיים, ואחרונה החלה לעבוד בהוראת לימודים אקדמיים לבעלי מש"ה.

"בחרתי ללמוד את התחום הזה כי המגע האנושי בבבעלי מש"ה מרתק אותי", היא מספרת,
"העבודה איתם מעניקה תחושה של משמעות, ולכן רציתי להעמיק את הידע בתחום ולהפוך להיות מקצועית יותר".

במשך חמש שנות לימודיה של הררי באוניברסיטת בר-אילן, הייתה הספרייה בבניין חינוך - הפינה האהובה עליה בקמפוס. הדבר הכי מהנה בלימודיה לדבריה, היתה עבודת ההוראה בפרויקט "עוצמות" - לימודים אקדמיים המותאמים לאנשים בעלי מוגבלות שכלית. "זו הייתה חוויה יוצאת דופן", היא מספרת, "נדהמתי לגלות את יכולות הלימוד וההבנה שלהם, ואת העובדה שדרך הלימוד הייחודית, מאפשרת להם להגיע אפילו ללימודים גבוהים באקדמיה".

הררי אומרת כי הדבר המשמעותי ביותר שילווה אותה מתקופת לימודיה, היא תאוריית הגיל המפצה של פרופ' חפציבה ליפשיץ, המדברת על כך שבעלי מש"ה מגיעים לשיא ההתפתחותם הקוגניטיבית בגילאי 40-50. "זו הסיבה שחשוב להמשיך וללמד אותם גם לאחר גיל 21, ולא להפסיק דווקא אז", היא מסבירה, "בעלי מש"ה יכולים ללמוד ולהתפתח בכל גיל ובכל מצב, והבנה זו מהווה תמריץ להשקיע בהם. זו הסיבה שהתוכניות שלי לעתיד הם להמשיך לעבוד עם אוכלוסייה זו ולאפשר להם לקבל את כל מה שהם ראויים לו".

רוצים לדעת עוד על תוכניות הלימודים בפקולטה לחינוך? היכנסו