Skip to main content
24.10.2022 | כט תשרי התשפג

מדליות כסף לחברות נבחרת ישראל במדעי המחשב מבר-אילן

ארבע התלמידות שזכו במדליות באולימפיאדה האירופית לבנות, אומנו במרכז האוניברסיטאי לנוער של בר-אילן

תמונה
נבחרת מדעי המחשב

ארבע תלמידות תיכון, מנבחרת ישראל במדעי המחשב זכו השנה במדליות כסף באולימפיאדה האירופאית לבנות EGOI. חברות הנבחרת אומנו במרכז האוניברסיטאי לנוער של בר-אילן.

הזוכות הן שירלי מושקטין מזיכרון יעקב, יעל גינזבורג מירושלים, ליאור אלטחן מקרית אונו ושיר אריאל מקרית מוצקין. את הנבחרת הובילו צוות מאמנים ובראשם המנהל האקדמי, ד"ר אבשלום אלמלח והמאמן הראשי, רון ריבצ'ין. המשלחת לוותה על ידי רון ריבצ'ין, יהלי הכט ורונית שטיין. 

תחרות האולימפיאדה במדעי המחשב התקיימה בטורקיה בהשתתפות 160 מתחרות מ-44 מדינות. התחרות התנהלה במשך יומיים שבהם התמודדו התלמידות עם 4 משימות מורכבות שהיו  צריכות לפתור באמצעות קוד, בתוך 5 שעות. המשימות היו ברמת קושי גבוהה ודרשו חשיבה יצירתית ויכולות תכנות תחרותי. 

האולימפיאדה האירופאית שהתקיימה לאחרונה, מסיימת את עונת האולימפיאדות הבינלאומיות בה הגיעו תלמידות ותלמידי נבחרת ישראל להישגים מרשימים, לזכייה של 26 מדליות ולדירוג ישראל לצד המדינות המובילות בתחומי המדעים.

משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים את הכשרת נבחרות ישראל במדעים להשתתפות באולימפיאדות הבינלאומיות כמיזם משותף. 

פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר-אילן אמר: "אנחנו גאים להכשיר נערות סקרניות וחכמות במקצועות העתיד של מדעי המחשב. הן מעוררות השראה ומשמשות דוגמא לעוד אלפי נערות שבתקווה ילכו בעקבותיהן למקצועות ההי טק וייצגו את ישראל בכבוד גם בעתיד".

שרת החינוך הד״ר יפעת שאשא ביטון הוסיפה כי ההישג הנוכחי, מוכיח כי בקרב בני הנוער טמון כישרון רב.  "אני מברכת את שירלי, יעל, ליאור ושיר על ההצלחה הגדולה בתחרות, ולא פחות חשוב - על הדרך שהן עשו עד שהגיעו לשם. אתן מהוות דוגמה אמיתית לתלמידות ותלמידי ישראל בהתמדה, בהשקעה וכמובן בהישגים. ברכות גם לצוותים המלווים ולמשפחות הגאות והנרגשות״.

מנכ"ל מרכז מדעני העתיד, אלי פריד: "ההישגים באולימפיאדה הם פרי של נחישות, השקעה, התמדה ומאמץ בנוסף לכישרון האדיר בו התברכו התלמידות. אני משוכנע כי התלמידות והתלמידים בנבחרות ישראל במדעים יהיו חלק משמעותי בעיצוב פני העתיד של מדינת ישראל ויטביעו את חותמם בתחומי החיים השונים".

השבוע יוצאים לדרך המיונים לנבחרות ישראל במדעים לקראת ההשתתפות באולימפיאדות הבינלאומיות בקיץ הקרוב. המיונים לנבחרות (מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, ביולוגיה ומדעי המחשב) יתקיימו במקוון. לפרטים: פורטל תלמידים - נבחרות ישראל במדעים