Skip to main content
23.04.2023 | ב אייר התשפג

250 איש נבדקו לסוכרת בקמפוס בר-אילן

הבדיקות נערכו כחלק מפעילות פרויקט "ספרת הסוכרת" בחודש נובמבר להעלאת המודעות למחלה

תמונה
בדיקת סכרת

הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל ומיזם 'ספרת הסוכרת', יוזמים בחודש נובמבר, המוקדש למודעות למחלת הסוכרת, בדיקות בקהילה לגילוי מוקדם של המחלה. במסגרת זו הגיעה ניידת של האגודה הישראלית לסוכרת גם לקמפוס בר-אילן ברמת גן וביצעה עבור חברי הסגל, הסטודנטים והמבקרים בקמפוס 250 בדיקות חינם. 

הניידת ביקרה במהלך החודש גם במועדוני קשישים בערים השותפות לפרויקט באזור הגליל. צוות הניידת ביצע בדיקות דם לסוכרת, בדיקות לחץ דם ואף בדיקת A1C. וכן נערכה הרצאה בנושא ניהול אורח חיים בריא בגיל השלישי.

פרופ' שחאדה, נשיא האגודה הישראלית לסוכרת ויו"ר פרויקט ספרת הסוכרת בגליל ע"ש ראסל ברי אומר כי בשנת 2040 מספר חולי הסוכרת צפוי להגיע ל-600 מיליון בעולם ולמיליון בישראל.

כיום 900,000 אנשים בישראל מאובחנים כטרום סוכרתיים, ובכל שנה כ-6% מהטרום סוכרתיים הופכים לחולי סוכרת. על-פי פרופיל בריאותי-חברתי של היישובים בישראל, במחוז הצפון עומד השיעור הגבוה ביותר של מקרי סוכרת ופטירה מסוכר. "הנתונים מראים כי תושבי הגליל בסיכון גבוה פי 3 לחלות בסוכרת ולסבול מסיבוכים, לכן הוחלט להקים מיזם חברתי-רפואי-מחקרי שיפעל ברחבי הגליל". 

"ספרת הסוכרת בגליל ע"ש ראסל ברי", הוא הפרויקט הגדול ביותר בהיסטוריה של המדינה שמטפל במחלת הסוכרת על כל השלכותיה. הוא יצא לדרך לפני כשנה בהשקעה של 75 מיליון דולר לעשר שנים. המיזם, בהובלת הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר-אילן בצפת, מחבר בין מחקר וטיפול, ומשלב בין אקדמיה לקהילה, במטרה לשפר את אורח החיים, וכן למנוע ולצמצם את התחלואה והסיבוכים הנגרמים ממחלת הסוכרת. במסגרת הפרויקט, בשנה האחרונה 5 ישובים בגליל כבר נהנו מסדנאות ובדיקות לאיתור מוקדם של טרום סוכרתיים, ובשנה הקרובה יצטרפו עוד 2 ישובים.

אירועי חודש המודעות לסוכרת נערכים בחסות העיריות - צפת, סכנין, שפרעם, נצרת - השותפות לפרויקט ספֵרת הסוכרת ע"ש ראסל ברי, וכן האגודה הישראלית לסוכרת ומכבי שרותי בריאות.

היקף מחלת הסוכרת בגליל ועל האסטרטגיות למניעה>>>