Skip to main content
12.01.2023 | יט טבת התשפג

5 בוגרים משפיעים של אוניברסיטת בר-אילן

זה 5 שנים ברציפות שאוניברסיטת בר-אילן היא האוניברסיטה הצומחת ביותר במספר הסטודנטים בישראל. לציון חגיגות ה-5 - הכירו 5 מהבוגרים המשפיעים שצמחו בבר-אילן

תמונה
OD_12-5_Top5_01-02

זה חמש שנים ברציפות שאוניברסיטת בר-אילן רושמת הישג יוצא דופן ומובילה בצמיחה במספר הסטודנטים הלומדים בה, בהשוואה לאוניברסיטאות בישראל (על פי נתוני הלמ"ס), לצד התקדמות בכל תחומי המחקר והשפעה על החברה. אנו מזמינים אתכם להכיר חמישה מהבוגרים שצמחו באוניברסיטת בר-אילן מגוון של תחומים וגיבשו, כל אחד בדרכו, קריירות מצליחות שמשפיעות על החברה.

מקדם פיתוח מנהיגות בקהילה
יוני חי, בוגר תואר ראשון בפסיכולוגיה ובכלכלה ותואר שני בפסיכולוגיה ארגונית מאוניברסיטת בר-אילן. בתום לימודיו, הוא בחר לעשות שימוש בכלים שרכש, במגוון תחומים המשפיעים על הקהילה ועל החברה. מאז שנות לימודיו – פיתח יוני קריירה ענפה: עם סיום הלימודים הוא החל לעבוד בבית הספר לפיתוח מנהיגות של צה"ל כיועץ לפיתוח מנהיגות. שנתיים לאחר מכן, החל לעבוד במקביל כמנחה קבוצות בחברת "אבן דרך", המתמחה בפיתוח ארגוני על ידי למידה התנסותית.

כיום, יוני וזוגתו עדי, שגם היא יועצת ארגונית, מנהלים את חברת "הקפסולה - פיתוח ארגוני הרפתקני" שהקימו. חווית הלימודים מלווה את יוני לאורך כל הדרך: "זכורה לי הקבוצה האיכותית והאינטימית שהייתה לנו במהלך התואר השני", הוא מספר, "היינו חבורה של 15 סטודנטים מגובשים מאוד ועם כמה מהם אני שומר על קשר עד היום. גם עם חלק מהמרצים הצטלבה דרכי המקצועית בהמשך, ויצא לנו לעבוד יחד על פרויקטים משותפים. קורסים פרקטיים כמו הנחיית קבוצות ויעוץ השפיעו על תפיסותיי המקצועיות וידע תיאורטי שרכשתי מהווה בסיס להבנותיי המקצועיות".

פותרת משברים ומשפיעה על התדמית של צה"ל
אסתר כהן-רינסקי היא בוגרת תואר שני בבית הספר לתקשורת במסלול מחקרי. כיום, היא דוברת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל, בדרגת רס"ן, במקביל ללימודי תואר שלישי בבית הספר לתקשורת של בר-אילן. 

"הגעתי לתחום המשברים דרך ד"ר כלילה מגן, מומחית לניהול משברי תקשורת. היא לימדה אותי להבין את מקום התקשורת בניהול משבר ארגוני, ולדעת כיצד לפעול תחת משבר. העיסוק בתחום במסגרת הלימודים תרם לי רבות בתפקידיי הצבאיים ובייחוד בתפקידי הנוכחי. הבסיס המקצועי שרכשתי בבר-אילן, יחד עם העשייה בשטח, אפשרו לי לקדם תהליכים, לנתח מגמות תקשורתיות בתפקידים שעשיתי ולהתמודד בהצלחה, עם משברים ארגוניים מורכבים," אומרת אסתר.

מפתח מודלים לתרגום טקסטים מורכבים בגוגל
ד״ר רועי אהרוני, הוא בוגר המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן, ומדען מחקר בגוגל ישראל. עבודת הדוקטורט שלו, במעבדה לעיבוד שפה טבעית, עסקה בשיטות למידה עמוקה לעיבוד שפה, בדגש על תרגום אוטומטי בין שפות. "טכנולוגיות שפה מסייעות לנו כל הזמן - בכל חיפוש שאנו מבצעים באינטרנט, הודעה או מסמך שאנו מקלידים בטלפון", אומר רועי, "המחקר שלי התמקד במודלים שמייצרים טקסט בצורה אוטומטית, כמו בתרגום אוטומטי, בסיכום אוטומטי או במערכות דיאלוג. עם הגדילה בכמות המידע הטקסטואלי ברשת, חשוב שמידע זה יהיה נגיש לכמה שיותר אנשים במקומות שונים ובשפות שונות. דבר זה דורש פיתוח מודלים שתומכים בשפות מרובות, ויכולות מקיפות לתרגום אוטומטי. ככל שהטכנולוגיות בתחום מתקדמות, חשוב שנבנה מודלים כאלו בצורה אחראית, שכן, ככל שהם מייצרים טקסטים מורכבים יותר, כך עולה הסיכון שהם יכילו טענות שגויות או מידע מוטה ופוגעני".

מפתחת מודלים למערכות המלצה במטא
ד"ר מור סיני סיימה את לימודי התואר הראשון במדעי המחשב ובמתמטיקה בהצטיינות והמשיכה מיד ללימודי תואר שני במתמטיקה שימושית, שגם אותו סיימה בהצטיינות. לאחריו, עבדה במשך ארבע שנים בחברת "מארבל", וחזרה ללימודי דוקטורט ברובוטיקה ומדעי המחשב, בהנחיית פרופ' שרית קראוס ופרופ' נועה אגמון. בסיום הדוקטורט התקבלה סיני לעבוד בחברת פייסבוק שם היא מפתחת מודלים למערכות המלצה במטא.

"החלק הראשון במחקר שלי עסק בשאלה איך לגרום לרובוטים לסרוק תא שטח תוך שמירה על תקשורת ביניהם - מחקר שאמור לעזור לכוחות חילוץ והצלה לשלוח רובוטים לשטח לפני שהם נכנסים", היא מתארת, "החלק השני בדק איך באמצעות רחפנים וכלי רכב בלתי מאוישים אנו יכולים לתפוס מישהו שחדר לשטח ישראל למשל, כשאנו יודעים רק את נקודת החדירה שלו. החלק השלישי במחקר עסק בשיטה חדשנית לפתרון בעיות. השיטה הנקראת 'קופסא שחורה' מתייחסת ללמידה בעזרת רשת נוירונים." 

מור זוכרת לטובה את שנות הלימודים שלה: "ביליתי שנים רבות באוניברסיטת בר-אילן. האנשים שפגשתי בדרך, עיצבו את דמותי וגרמו לי להיות אדם טוב יותר. גם לימדתי לא מעט במהלך התואר השני והדוקטורט, ואני שמחה שיצא לי להשפיע על סטודנטים בראשית דרכם".

מציל חיים ומנתח עוברים בתוך הרחם
ד"ר אריה יפה השלים את לימודי הרפואה שלו בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, וכיום הוא עובד כרופא נשים המתמחה בניתוחים תוך-רחמיים. בנוסף, הוא כונן מתנדב ביחידת האופנוענים של איחוד הצלה, ונמנה עם מקימיה של יחידת המיילדות של איחוד הצלה. 

אחד האירועים הראשונים שהשפיעו על ד"ר יפה, היה המפגש שלו כסטודנט בפקולטה לרפואה בגליל, עם מחלקת הנשים בנהריה, תחת ניהול פרופ' יעקב בורשטיין: "הוא נתן לנו להרגיש חלק מהצוות ואפשר לנו להתרשם מקרוב ולהתנסות." גם הלימודים בפקולטה הממוקמת בצפת הותירו בו חותם: "המרחק מהמרכז יצר חיי קהילה פוריים ואקטיביים כמו בקולג' בחו"ל. הכרתי שם חברים לחיים. מעבר לכך, למדנו להביט למטופלות בעיניים ולראות אותן קודם כל כאדם".