Skip to main content
30.04.2023 | ט אייר התשפג

דוקטור לשם כבוד ל"זהו זה!"

אוניברסיטת בר-אילן העניקה בתשפ"ג תואר דוקטור לשם כבוד לחמשת השחקנים של חבורת זהו זה! גידי גוב, דבל'ה גליקמן, שלמה בראבא, מוני מושונוב ואבי קושניר, על תרומתם לתרבות הישראלית

תמונה
זהו זה

כבכול שנה, גם בתשפ"ג העניקה אוניברסיטת בר-אילן תוארי דוקטור לשם כבוד לאנשי ציבור, מדע, רוח ואמנות, מן הארץ ומחו"ל, שבלטו בתרומתם הייחודית לחברה ולמדינה. עם מקבלי התואר השנה נמנו כוכבי התוכנית הוותיקה "זהו זה!" גידי גוב, דבל'ה גליקמן, שלמה בראבא, מוני מושונוב ואבי קושניר, שנבחרו לקבל את התואר המכובד בזכות תרומתם לתרבות הישראלית. 

התוכנית "זהו זה!" עלתה לראשונה לאוויר בשנת 1978 ושודרה ברציפות עד שנת 1998. במהלך מגפת הקורונה, תאגיד השידור הציבורי כאן 11 העלה את התוכנית מחדש והיא משודרת בהצלחה מדי שבוע.

במכתב ששלח נשיא האוניברסיטה, פרופ' אריה צבן לכל אחד מחמשת השחקנים נאמר כי האוניברסיטה בחרה להעניק להם את התואר בזכות תרומתם המשותפת לתרבות הישראלית בשנת ה־75 למדינת ישראל. "ועדת התואר מבקשת להכיר לכם תודה על הומור ושירה שמצליחים לשמח וללכד את כולנו סביב מדורת השבט. ישראל של 1978 שונה בתכלית מישראל של 3202. התקליט הפך לספוטיפיי, ערוץ 1 הפך לפלטפורמת מדיה בעלת שם עולמי, וזהו זה! – לא נס לחה; זהו זה! – לא נס כוחה".

עוד נאמר במכתב: "דרככם להצחיק בשנינות וברוב חן; יכולתכם, בראשונה, ליצור את נכסי צאן הברזל בשירה הישראלית ובאחרונה, לשוב אליהם ולחדשם. בימים ההם של מלחמת המפרץ ובזמן הזה בשנות מגפת הקורונה – כל אלה ראויים בעינינו לכל שבח. ראוי להעצים את אדוות ההשפעה של החיבור הלא־מובן־מאליו שאתם מצליחים ליצור פעמיים בשבוע (כן, גם ב־13:30, בשידור החוזר) בין כל קצוות החברה הישראלית, ואת זאת אנו מבקשים לעשות בהעניקנו ְאת התואר המכובד".

חברי "זהו זה" הודו לאוניברסיטה על הפרס והסבירו כי הצופה בהם מרגיש בידיים בטוחות, כאשר התוכנית נמצאת איתו בכל הצמתים והמצוקות, כגון מלחמת המפרץ ותקופה הקורונה וימי הצילומים הנעשים במצב רוח חיובי ופורה מדביק את הצופים בהם. דבל'ה גליקמן אף שיתף שכילד, הסבירו לו אחיו הגדולים מה זה תואר דוקטור לשם כבוד ומבחינתו מדובר בתואר חשוב יותר מדוקטור רגיל.

בסרטון מיוחד שהקליטה החבורה לקראת הטקס , הסביר גידי גוב את ההתעניינות המחודשת בתכנית ובכוכביה: "אנחנו פורחים בעתות משבר" ושלמה בראבא הוסיף: "נורא טבעי לנו להצחיק בזמן מלחמה. בעתות שלום עוד נצטרך להוכיח את עצמנו".

אוניברסיטת בר-אילן מעניקה תוארי דוקטור לשם כבוד משנת 1971 לאנשי ציבור, מדע, רוח ואמנות, מישראל ומחו"ל, שבלטו בתרומתם לחברה ולמדינה. בשנים האחרונות קיבלו בקטגוריית התרבות, האמנים חוה אלברשטיין ועידן רייכל.