Skip to main content
11.06.2023 | כב סיון התשפג

גל של אנטישמיות ב"רשת האפלה"

"הסיכון העיקרי מגיע מהתארגנות של קבוצות", כך עולה ממחקרו של ד"ר לב טופור שהוצג בכנס על האניטשמיות הגלובלית

תמונה
כדור

גל חדש של אנטישמיות עולה בימים אלה, בסתר, ברשת האינטרנט. כך מגלה מחקרו של ד"ר לב טופור, שסיים את לימודי הדוקטורט באוניברסיטת בר-אילן ומשמש בימים אלה כעמית מחקר של עמותת ISGAP במכון וולף שבאוניברסיטת קיימברידג׳.

השנה יצא לאור ספרו של ד"ר טופור, העוסק באנטישמיות ובגזענות ברשת האפלה ובפלטפורמות אנונימיות אחרות. כותרת הספר היא: Phishing for Nazis: Conspiracies, Anonymous Communications and White Supremacy Networks on the Dark Web

"הסיכון העיקרי שבאנטישמיות ברשת, אינו מפוסט או מציוץ אנטישמי כזה או אחר, אלא מהתארגנות ומהתבססות של קבוצות מאורגנות, בין אם מדובר בניאו-נאצים ובין אם מדובר בקבוצות אסלאם קיצוני ובאנטי-ציונים", אומר טופור, "ישנם גם קמפיינים שלמים של מעצמות עולמיות ואזוריות, אשר מקדמים בצורה ישירה ו/או עקיפה אנטישמיות ואנטי-ציונות".

לדברי ד"ר טופור, "כדי להתמודד עם בעיית האנטישמיות ברשת ועם שנאה והתנהגות בלתי הולמת במרחב הקיברנטי באופן כללי, יש לאמץ גישה הוליסטית הכוללת חינוך ואוריינטציית רשת לאנשים, קידום התנגדות ודיווחים לרשויות ולפלטפורמות הרשת השונות ע״י ארגונים ויחידים. על המדינות עצמן לחוקק חוקים אשר יטילו אחריות על פלטפורמות הרשת. על האקדמיה לחקור את מהות הדברים, ולהפסיק לספור פוסטים או ציוצים כדי להתמקד בעיקר האימפקט - איכות מחוללי האנטישמיות ולא הכמות".

מחקרו של ד"ר טופור הוצג בכנס פרספקטיבות גלובליות על אנטישמיות - Global Perspectives on Antisemitism שנערך בחודש יוני 2023 באוניברסיטת בר-אילן.