Skip to main content
13.10.2020 | כה תשרי התשפא

הכירו את ד"ר ג'ני ברונשטיין

ד"ר ברונשטיין היא חוקרת מובילה בישראל בתחום התנהגות המידע של אוכלוסיות שוליים.

תמונה
ג'ני בורשטיין

הרשתות החברתיות הפכו לכיכר השוק המודרנית. הן מתפקדות כמרחב וירטואלי להבעת דעות, לשיתוף חוויות, בקשת עצות ותגובות לפוסטים של אחרים, תוך יצירת מציאות שעוזרת להם להבין את האתגרים המשותפים. הכירו את ד"ר ג'ני ברונשטיין, ראש המחלקה למדעי המידע באוניברסיטת בר-אילן, החוקרת איך אנשים מחפשים, יוצרים ומשתפים מידע ברשתות החברתיות, בשלבים ובמצבים שונים בחייהם.

הרצאתה של ד"ר ברונשטיין במפגש הקרוב של מדע על הבר, ב-4 בפברואר, תעסוק בתפקידן של הרשתות החברתיות כמקור למידע בריאותי, וכאמצעי ליצירת משמעות ותחושת שייכות. להרשמה ולרכישת כרטיסים http://bit.ly/2QkHvqd

בהתבסס על העיקרון שלפיו "ידע הוא לא משהו שיש לאנשים בראש, אלא משהו שאנשים עושים ביחד", יש לרשתות החברתיות מקום מרכזי בניהול הבריאות שלנו. בעת התמודדות עם אתגר בריאותי, רוב האנשים פונים לרשתות החברתיות - לא רק כדי לחפש מידע, אלא גם כדי למצוא משמעות במציאות החדשה בעזרת אנשים המתמודדים עם בעיה דומה.

במחקרה בוחנת ד"ר ברונשטיין את תפקידן של רשתות חברתיות בחיי היום-יום כמקור למידע חווייתי ותמיכה חברתית. היא בוחנת את הדרכים שבהן אנשים מחפשים מידע אצל אחרים המתמודדים עם אתגר דומה לזה שלהם. כמו כן, היא חוקרת את האופנים שבהם המידע מעצב את סיפור ההתמודדות, עוזר למחפשים למצוא הגיון במציאות המשברית החדשה ומעניק תחושת שייכיות. ממצאי המחקר שופכים אור על הבנות חברתיות חדשות, בניית שייכות, התמודדות עם מעברים ומציאת משמעות בעולם משתנה.

ד"ר ברונשטיין היא חוקרת מובילה בישראל בתחום התנהגות המידע של אוכלוסיות שוליים. המחקר שלה, המשתמש בסיפורי חיים ככלי להבנת תפקיד המידע בהתמודדות עם מעברים, תורם רבות לפיתוח כיווני מחקר חדשים בתחום המידע. ממצאי מחקריה של ד"ר ברונשטיין פורסמו במספר מאמרים בכתבי עת מובילים בתחום מדעי המידע.