Skip to main content
10.08.2020 | כ אב התשפ

הכירו את ד"ר אור ענבי

אחרי 14 שנים כמפקד בצה"ל החליט ללמוד תואר שני ולהמשיך לדוקטורט בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה

תמונה
אור

הכירו את ד"ר אור ענבי, בוגר המחלקה לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה באוניברסיטת בר-אילן (2020), המשמש היום כחוקר כמותי במרכז גוטמן לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה. במכון עורכים מחקרים רבים ומגוונים על תפיסות הציבור הישראלי, שבמרכזם מדד הדמוקרטיה הישראלית, מדד הקול הישראלי וכיום גם סקרי "ישראל בימי קורונה".

"אחרי 14 שנים כמפקד בצה"ל, החלטתי שהאקדמיה מושכת אותי יותר, השתחררתי ומיד התחלתי בלימודי תואר שני במחלקה לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה באוניברסיטת בר אילן", מספר ד"ר ענבי. במסגרת לימודיו הוא כתב תזה בהנחיית פרופ' אורנה ששון-לוי על תפישות גבריות ועל שילוב בית-צבא בקרב קצינים לוחמים בצה"ל.

עם סיום לימודי התואר השני פנה ענבי ללימודי תואר שלישי באותה מחלקה. עבודת הדוקטורט שלו, בהנחייתם של פרופ' דני קפלן וד"ר שירה עופר, עסקה בגבריות חדשה ובמעורבות אבהית בישראל.

ד"ר ענבי מספר על הבחירה בבר-אילן שהייתה - "בגלל החברה שלי, שלימים נהפכה לאשתי ואם שלושת ילדינו. היא כבר למדה באוניברסיטה, ואני הצטרפתי אליה ללימודי התואר הראשון. בהמשך החלטתי לחזור למחלקה לסוציולוגיה לתואר השני והשלישי".

"מתקופת הלימודים אני זוכר שני דברים מרכזיים", מספר ד"ר ענבי: "את הסגל האקדמי במחלקה לסוציולוגיה, שהתאפיין גם ברמה מקצועית גבוהה מאוד, וגם בנכונות של כל חברי הסגל לסייע בכל שאלה". הדבר השני הוא קבוצת הדוקטורנטיות, "שהייתה קצת קבוצת סיוע מקצועי ובעיקר קבוצת תמיכה במהלך כתיבת הדוקטורט. מבר-אילן לקחתי את היכולת ללמוד ולחקור, להיות מומחה בנושא המחקר שלי, להכיר אותו על כל פניו, תמיד לקרוא ולהעמיק, לחפש עוד ידע עדכני ורלוונטי, לחפש עוד זווית לניתוח ולקריאת הנתונים".

תצלום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

רוצים לדעת עוד על לימודי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה? היכנסו