Skip to main content
25.01.2024 | טו שבט התשפד

פרס מפעל חיים לפרופ' איתן גלבוע

הפרס הוענק לפרופ' גלבוע מביה"ס לתקשורת והמחלקה למדעי המדינה בבר-אילן, על תרומתו המשמעותית לחקר היחסים הבינלאומיים בישראל ובחו"ל

תמונה
איתן גלבוע

פרופ' איתן גלבוע מבית הספר לתקשורת ומהמחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר-אילן זכה בפרס מפעל חיים מטעם העמותה הישראלית ללימודים בינלאומיים, על תרומות משמעותיות לחקר היחסים הבינלאומיים בישראל ובחו"ל.

פרופ' גלבוע הנמנה עם המדענים הבולטים בעולם בתקשורת בינלאומית וביחסי ארה"ב-ישראל, הקים את בית הספר לתקשורת ואת המרכז לתקשורת בינלאומית באוניברסיטת בר-אילן, וגם עמד בראשם. 

הוא השלים את לימודי התואר השני ושלישי שלו באוניברסיטת הרווארד, פרסם 15 ספרים וכ-200 מאמרים, והיה פרופסור אורח בכמה אוניברסיטאות עילית בארה"ב ובאירופה, לאחרונה באוניברסיטה של פנסילבניה. הוא שימש כיו"ר האגודה הישראלית לתקשורת, יו"ר הוועדה לבחירת צוערים למשרד החוץ, יו"ר הפורום לדיפלומטיה ציבורית ישראלית ויו"ר הוועדה למדע המדינה בקרן הלאומית למדע. פרופ' גלבוע משמש כפרשן לענייני ארה"ב וליחסים בינלאומיים בתקשורת הישראלית והבינלאומי. הוא גם זכה במספר פרסים אקדמיים חשובים, כולל לאחרונה פרס "המדען הדגול" מטעם האגודה ללימודים בינלאומיים.

העמותה הישראלית ללימודים בינלאומיים (עיל"ב) שהעניקה לפרופ' גלבוע את הפרס עוסקת במגוון תחומים כגון דיפלומטיה ומדיניות חוץ; ביטחון לאומי, בינלאומי ואזורי; יישוב סכסוכים ומחקרי שלום; כלכלה פוליטית בינלאומית; משפט בינלאומי; ועוד. העמותה הינה חברה בוועד הבינלאומי של אגודות ללימודים בינלאומיים, WISC - World International Studies Committee.

נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' אריה צבן, בירך את פרופ' גלבוע על הזכייה, וציין: "בימים אלה, אולי באופן חד ונחרץ מתמיד, אנו נוכחים שוב עד כמה מהותיים הם הידע והכלים בתחום התמחותך. הפרס הוא למפעל חיים, וחצי יובל מתוך חייך האקדמיים אתה עוסק בחקר התחום ובהוראתו באוניברסיטת בר־אילן. במשך השנים פיתחת את המחקר ואת הכלים בתחום וגידלת כאן דורות של משרתי ציבור, חוקרים וחוקרות, אנשי ונשות ממשל ותקשורת, שידם בשדה החשוב כל כך של היחסים הבינלאומיים".

לתוכניות הלימוד במחלקה למדעי המדינה 

לתוכניות הלימוד בבית הספר לתקשורת 

עוד כתבות שיעניינו אותך