Skip to main content
01.04.2024 | כב אדר ב' התשפד

משפיעה על עתיד הטכנולוגיה הרפואית

הכירו את נעמה ויינטראוב בוגרת תואר שני במדעי המוח ופסיכולוגיה המשמשת היום כסמנכ"לית בחברות בתחום הקליני וכמרצה לפסיכולוגיה

תמונה
נעמה וינטרוב
צילום דודו בוקר

הכירו את נעמה ויינטראוב בוגרת תואר ראשון ושני במדעי המוח ובפסיכולוגיה, המשמשת כיום כמרצה לפסיכולוגיה באוניברסיטאות שונות. ויינטראוב שהחלה את לימודיה באוניברסיטת בר-אילן כבר מגיל 14 בהיותה תלמידה בחטיבת הביניים, המשיכה בלימודיה בבר-אילן לאחר שהשתחררה מהצבא ולאחר מכן פיתחה קריירה בין-לאומית כסמנכ"לית קלינית ודירקטורית פיתוח עסקי בתחום הרפואי.

במהלך לימודיה, חקרה נעמה במסגרת התזה את השאלה איך ספורט משפיע על הזיכרון. "ומאוחר יותר גם ערכתי ותרגמתי ספר לימוד בתחום פסיכולוגיית הספורט לילדים, בשיתוף עם משרד התרבות והספורט והאיחוד האירופי".

מהלימודים בבר-אילן, נשארו לה זיכרונות טובים מאוד, היא אומרת: "פגשתי בלימודים חברים מדהימים ומרצים שהיוו לי דוגמה ונתנו לי השראה".

במשך השנים, צברה נעמה ניסיון רב בגיוס הון ממשקיעים וגופים ממשלתיים ומשותפים אסטרטגיים לחברות. כמו כן עבדה מול דירקטוריונים, ועסקה בפיתוח אסטרטגיה בין לאומית, שיווק וניהול פרויקטים חוצי תחומים הכוללים מחקר ופיתוח, רגולציה, מחקרים רפואיים, בעולמות הרפואה. כיום, היא משמשת כסמנכ"לית גלובלית בחברות בתחום הקליני וכדירקטורית פיתוח עסקי. "התפקיד כולל עבודה עם רופאים מובילי דעה באירופה, ארה"ב וישראל, פיתוח אסטרטגיה גלובלית, ניהול פרוייקטים, ופרסום מאמרים ומחקרים קליניים בג'ורנלים מובילים בתחום הרפואי", היא אומרת, "אני פעילה בחברות מתחילת דרכן, החל מכתיבת הפטנטים, דרך בניית אב-טיפוס, הבנת השוק, גיוס עובדים, בניית אסטרטגיה מחקרית, ועד להגעה לאישור FDA, אמ"ר ומכירות בארצות הברית".

לצד הקריירה, נעמה מרבה גם לתרום לקהילה. בין השאר, במשך השנים היא היתה חובשת במד"א, ייסדה מלגה לסטודנטים שקיבלה מימון מטעם המשרד לשוויון חברתי במטרה לסייע לקשישים שסבלו מבדידות בתקופת הקורונה, עסקה בהסברה למען ישראל וקידמה פרויקט שמטרתו לקשר בין שורדי שואה לבין הדור הצעיר. 

בנוסף, את הניסיון שצברה בתחום ההייטק, היא חולקת בימים אלה עם עמיתיה. "יש לי המון ידע בעולם של גיוס הון, בניית אסטרטגיה ופיתוח עסקי ובאחרונה, בעקבות מלחמת חרבות ברזל כתבתי מאמר על הדרכים בהן חברות ישראליות יכולות לגייס עכשיו הון, גם לאור המלחמה". וכשיש לה זמן פנוי היא אוהבת ללמוד שפות, החלקה על הקרח ולנגן בחליל צד.

לתוכניות הלימוד בפקולטה למדעי המוח

לתוכניות הלימוד בפסיכולוגיה