Skip to main content
05.05.2021 | כג אייר התשפא

זום אאוט?

עם המעבר משגרת קורונה לשגרה מעט יותר משוחררת, ברור לכולם שכמה מהשינויים שחווינו בשנת הקורונה יישארו עמנו לטווח הארוך

תמונה
אריה רייך

אחד מהשינויים האלה הוא השימוש הנרחב בטכנולוגיות של מפגשים מקוונים, שקיבלו בינתיים את השם הגנרי "זום". פרופ' אריה רייך, סגן הרקטור באוניברסיטת בר-אילן, הוא אחד מאנשי האקדמיה בישראל שעוקבים מקרוב אחר המשמעויות של השימוש בטכנולוגיה המאפשרת למידה מרחוק בשידור חי.

אף שהלמידה חזרה לכיתות ולאולמות, ובעוד כמה ימים יוסרו מגבלות התו הירוק, פרופ' רייך צופה שהגלגל לא יסתובב לאחור: אמנם יש חזרה של סטודנטים וסטודנטיות לקמפוס, אך עבור רבים נוח יותר להמשיך ללמוד מהבית, בין אם בשל המרחק ובין אם בשל מחויבויות הוריות ואחרות. עבור רבים אין אפשרות להגיע באופן קבוע לאוניברסיטה מאחר שלא שכרו דירה בקרבתה כשנפתחה שנת הלימודים. אך זה לא הכול: הזום פתח אפשרויות דידקטיות שאינן קיימות בלמידה פרונטלית כמו התפצלות לקבוצות דיון והזמנת מרצים אורחים מכל מקום בעולם.

בכתבה ב"ידיעות אחרונות" שהוקדשה לנושא השימוש בזום בתקופת המעבר ואחריה, שרואיינו בה אנשים מתחומים שונים, ציין פרופ' רייך שעיני מוסדות אקדמיים בעולם נשואות אל האוניברסיטאות בישראל כדי ללמוד מהן איך לבצע את החזרה לשגרה. פרופ' רייך רואה במצב זה הזדמנות ללמידה ומעריך שהתקופה הקרובה תתאפיין בניסוי וטעייה. בכל מקרה, השימוש בכלים דיגיטליים ללמידה והוראה ימשיך להתפתח ולהיות חלק מהפעילות האקדמית, אך המינונים צפויים להשתנות.

לכתבה המלאה

עוד כתבות שיעניינו אותך